En nervös tid väntar...

Idag var jag då åter hos läkaren. Var ju där igår för att kolla en leverfläck som ser konstig ut och då bestämdes det att jag ska ta bort den om några veckor. Jag kan tydligen inte amma på det bröstet på några dagar efter borttagningen. Så vi sköt upp det i några veckor. Sedan gick jag till sjukrådgivningen för att fråga sköterskan angående min mage.

Min mage är ju rena kaoset för tillfället. Magen har under några månaders tid värkt på vänster sida och den värken har förvärrats och stegvis blivit lite mer utspridd, efter att vi gått igenom alla symptom så menade sköterskan på att det eventuellt kan röra sig om magsår och i värsta fall blödande sådant. Ska ta tester och göra sånt där trevligt avföringsprov. Usch! inte det mysigaste man kan sysselsätta sig med direkt. Jag har ju haft magkatarr ett ex antal gånger och början på magsår förut så det skulle inte förvåna mig. Om så är fallet så blir det väl operation...hm, tänker på lillan hur ska det gå med ammningen då? Vill inte sluta amma än, men vi kanske kan pumpa ur brösten för att hålla produktionen igång och ge ersättning under tiden. Om det nu skulle vara magsår. Hoppas inte. Jag kunde tydligen äta novalucol så det ska införskaffas under morgondagen.

Det andra magproblemet är den lilla knöl stor som en ärta, jag kännt under en 5veckors period. Den sitter ungefär vid magmunnen. Den gör inte ont förutom när jag tryckt och hållt på. Jag blir ju helnojig när jag tänker på den. Tänk om det skulle visa sig vara cancer! Min kusin fick cancer i magen och dog 34år gammal och den processen gick fort. Fy, jag tänker på lilla Alva och jag vill inte vara sjuk.hoppas,hoppas att det inte är någon fara. Fick en remiss upp till lasarettet för att kolla upp den med ultraljud och kolla om det eventuellt har blivit bråck i magen och om så är fallet så kommer jag att opereras även för det..hm, skär i mig bara... Tydligen rätt vanligt att man kan få bråck under graviditet. Inte så konstigt att jag har ont i magen kanske.

Så där står jag nu, helnojig och med panikångest som gäst emellanåt.
Varför kan jag inte bara få njuta. Nej, då stress inne och stress ute.

Idag sydde min mamma färdigt dopklänningen helt och fullt och den är fantastiskt vacker. Sen åkte vi till blomsterlandet och inhandlade blommor och växter till att plantera ihop utanför huset. Det blev jätte fint! Jag kände hur lycklig jag blev och hur mycket energi jag fick av att hålla på att påta i trädgården och plantera. Underbart. Jag slutade inte efter att jag planterat allt utan fortsatte med Alva i bärselen och plockade ogräs och sopade rent infarten. Ha,ha Allt känns så mycket roligare när jag kan röra mig något sånär. Väntar på svaren från röntgen på bröst och ländrygg. Det borde komma den här veckan. Foglossningen biter sig envist kvar men är bättre. Så skönt!

Alva har börjat skratta helt ljuvligt och jag känner hur kärleken min bara växer sig starkare och starkare. Hon är absolut det bästa som någonsin hänt mig!! Oss.
Idag överraskade hon mig med att sprutlackera hela skötbordet, sin blöja, golvet, mina byxor, tröja, strumpor, vägg och list med bajs! Fy, men ändå skönt för henne att slippa magontet. Jag kan ta det, att torka bajs bara hon mår bra. Men jag måste ändå pusta ut och dra en lättnadens suck över att jag inte böjde mig ner precis när hon sköt i väg sin salva. ha,ha
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Men gumman då... Sluta nu tänka så negativt, o överreagera inte så mycket, du mår bara sämre då! Glada tankar gör både dig o Alva glad! KRAM

2010-05-20 @ 16:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0