Förberedelserna i full gång.

Förberedelserna är i full gång inför dopet nu. På söndag blir det av. Det är sååå mycket som måste hinnas med inför söndagen. Igår hittade jag äntligen min egen outfit iallafall, skönt det. Idag ska jag om jag hinner köpa mig ett par skor också. Igår köpte vi en ursöt dress som Alva ska ha på sig efter dopet. Se så söt den är. Rosa med vita prickar så det får bli temat på dopstilen + rosa rosor som på dopinbjudan.
Igårkväll satt jag därför och vek servetter, hittade på en ny variant som ser lite ut som ett hjärta och med en ficka för besticken.






Fick en snilleidé men vet inte om jag kommer hinna göra det bara. Det vore kul att baka en prinsesstårta med rosa marsipan med vita prickar på och så en blårosett på. Men schemat är fullspeckat. Har bakat nu två dagar i rad och mer blir det ikväll. Hittills har jag bakat: chokladrutor, 2st mandelmassalängder, 2st kardemummalängder, 4st kanel/vaniljlängder, (några bullar och negerbollar som vi redan hunnit ätit upp. ha,ha de slank ner fortare än fortast.Nu har jag även bakat radiokakor "ischoklad med mariekex" och det blev även en Alva prinsesstårta.)

Ska sy på rosen på dopklänningen idag också. Har precis tvättat upp den och ska stryka iordning den och alla andra kläder. Vi fick lägga på en spetsresår i kragen så att den drogs åt lite granna. Det blev jättefint. Jag ska visa sen när Alva har på sig den. Så på dopdagen, innan dess så får den förbli ren ;)

Igårkväll satt jag med Ulle och planerade pastasalladerna och lite annat runt omkring. Det år inte fy skam att få hjälp av två kockar. Skönt att slippa det också. Men vi måste inhandla drickat och fixa kaffe, rosor och lite annat. Älsklingen ,min jobbar ju hela måndag och tisdag så det blir väl jag som får ta det. Har även köpt kostym åt sambon med skjort, slips och allt, skor till mig själv och dress. Sydde upp hans byxor, strykit alla kläderna...puh..listan kan göras låååååång. Men Vill inte stå där dagen innan och greja allt i stress. (vilket jag ändå fick göra) Gudarna ska veta att jag stressar nog, redan. Inte konstigt om jag nu fått magsår. Har svinont i magen men fick åtminstonde ta novalucol. De hjälper lite ialla fall. Vi tänkte öppna en sparfond till Alva och sätta in pengar där nu och sedan regelbundet till hon fyller 18år. En fin gåva att ge henne sen vill vi köpa något fint extra till henne på dopdagen. Puh! hur ska allt hinnas med?! Kunde inte sova inatt ,tankarna bara maler i huvudet över allt som ska förberedas. Försökte verkligen släppa allt och somna men det gick inte. Om jag får någon tid över idag när lillan vilar så vilar jag också. Det behövs verkligen. Men jag ser fram emot dopet och att få träffa alla nära och kära. Mina gamla vapendragare kommer ju och då blir det aldrig fel ;)

 Nej nu är det dags att gosa med min underbara lilla dotter. Det är den viktigaste uppgiften av dem alla.

Tjingeling


If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0