Alvas dop berörde mig till tårar



Dopet blev jättefint. Men så mycket jag har stressat inför det här. Herregud. Hela måndagen var jag som ett utsketet äpple. Maten som Ulle fixade blev kanonbra. Jätte goda pastasallader och i massor. Fick tvinga med matlådor på gästerna när de skulle hem. Vi hade ju tänkt på alla, gluten, laktos, vegetarianer, allergiker så det fanns en del skålar att välja mellan. Sen allt som jag bakat - ha,ha tja det räckte och blev över.


En Alva prinsesstårta fick det bli. Har aldrig förut bakat en sådan tårta men det gick ju bra :)..

Själva dopakten var jättefin. Alva skötte sig exemplariskt hos sin gudmor (min syster)det var bara det att jag brast ut i gråt när jag skulle läsa ett stycke. Allt bara kom över mig. Det var glädjetårar så klart. Äntligen stod jag där och fick döpa mitt barn. Som jag längtat efter det här. Hur många dop har jag inte suttit och drömt mig bort efter att själv få stå där en dag, hur många nätter har jag inte gråtit mig till sömns för att det inte varit så och så nu finns hon här vår älskade lilla dotter. Ett kärlekens mirakel, så efterlängtad att det värker i hela hjärteroten när jag tänker på henne. Alla känslor bara svämmade över och så ska man ju komma ihåg att jag fortfarande badar i hormoner. Nu förstärks varenda liten känsla. Min första mors dag var det också. Jag hade kommit ihåg att köpa blommor åt våra mödrar ialla fall. De skulle bli firade även om det nu var Alvas dop som var det primära. Själv föll väl mitt eget morsdagsfirande ut i sanden.

Alla gästerna som kom på dopet hade med sig personliga dopgåvor och det kändes så fint. Många hade lagt ner lite extra med att skriva några fina rader på dopkortet och givetvis när det skulle till att läsas upp...ja, då kom tårarna tillbaka. Min syster hade skrivit så vackert till ALva tillsammans med det fina halsbandet med en silvernyckel hängandes i. "Idag blev jag din gudmor och som symbol för detta får du en nyckel till mitt hjärta och till min dörr som aldrig är låst för dig......"  så vackert! Det var flera stycken som skrivit väldigt personligt och vackert i sina kort.
Min kollega kom med hans familj trots att det bara var en vecka sedan de fått tillskott i familjen (en tös) samma morgon som dopet var sydde den nyförlöste mamman en urfin klänning till Alva i dopgåva. Jag säger bara det att den kvinnan hon är så duktig och vartifrån hon får sin energi ifrån..har jag inte en aning om men imponerad blev vi alla. Mina gamla barndomsvänner dök även de upp och jag måste bara säga det att sånt värmer en ända in i själen. De vet hur mycket jag längtat efter det här och de vill dela den dagen med oss. Min älskade M kunde dessvärre inte närvara, stackarn hade råkat ut för en dunderförkylning men hon fanns ändå med i hjärtat. :)



Till alla våra vänner och familjemedlemmar vill jag bara säga TACK! från djupet av mitt hjärta att ni delade den här dagen med oss.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Haha vilken underbar min hon har min kära kusin på det nedersta kortet hahah så söööt

2010-06-03 @ 08:01:37
URL: http://brokenbutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0