Bakslag med maten

Ja, efter att Alva började med sina matprovs försök för några veckor sedan så har det hänt en hel del.
Hennes mage kollapsade och hon hade diaree i flera dagar. Plus feber.
Så efter att ha kollat upp henne så slutade vi med maten och fortsatte istället med bröstmjölk, mjölkersättning i ett par veckor. Efter ett tag blev hon bra igen och vi satte in Nestles milda havre gröt. http://www.nestlebaby.com/se
Hon älskar den gröten och nu blir hon helt till sig varje gång hon ska äta den. Vi har i dagarna även börjat med deras kvällsvälling. Vid de andra målen så ger vi henne ersättningen. Hon vägrar ta bröstet mer nu. Synd det för jag har ju gott om mjölk kvar. Men jag antar att hon själv bestämmer när det är dags att sluta amma. Hade jag fått bestämma så hade jag åtminstonde ammat minst  en månad till. Men men närheten kan jag ju få ändå. Hon är så fantastiskt duktig nu.

Så mycket händer i hennes utveckling. Hon sitter upp själv nu. Stadigt, så frågan är väl om jag ska göra om liggkärran till kärra nu. Men det känns ändå skönt att ha henne i liggdelen när hon sover utomhus. Det blir inte det samma i en kärra. Även om den nu har  olika positioner. Som tur är så finns det en smart lösning. Det finns nämnligen en sittbräda i liggdelen som vi brukar fälla upp.
En dag satt hon bara upp.


Vi gick med en bebis på tipspromenaden och kom hem med en liten flicka som satt upp i vagnen. Så nu är det sele som gäller. Hon skrattar mycket och hon älskar att dansa och lyssna på musik. För att inte tala om hennes älskade hoppgunga. Där kan hon stå, gå och hoppa framför spegeln i 45minuter. Lätt!
Nu vill hon även gå. Gå och gå och gå och gå. Bara man håller henne i händerna så verkar hon aldrig tröttna. Frågan är väl bara när hon ska krypa. Hon kanar lätt fram på rygg men inget krypsteg ännu.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0