R.I.P min vän

Bara 37år gammal....livet är så orättvist ibland. Merja, vad hände igentligen? Det är så tragiskt och jag kan inte riktigt få in att du är borta nu. Det känns helt overkligt. Vad jag förstått så dog du av stressen. Att du haft kraftig huvudvärk den senaste tiden och till slut dog av en hjärnblödning. Men det cirkulerar även rykten om att du valt att ta ditt liv. Jag vet inte vad jag ska tro för båda alternativen är ju dessvärre möjliga. Jag hoppas att jag får lite mer klarhet i det , så jag och alla andra som älskade dig slipper gå och fundera på vad det igentligen var som hände..
Nu var det ju flera månader sen vi pratades vid sist och nu är det försent. Så snopet. Du gick över i måndags den 25 Maj men jag fick veta det först idag. Då din dödsannons stod med i Bt. Jag kommer sakna dig och alla våra galna upptåg, våran "hemliga" bok, alla skratt. Tankarna bara mal och mal och jag försöker muntra upp mig själv med orden att vi kommer träffas igen. Jag försöker minnas hur du sa att du skulle vilja att din begravning skulle se ut ,om du dog, vilka låtar du önskade dig, om du ville kremeras, vilken klädsel som skulle gälla men det är bara tomt i huvudet. Jag minns inte. Det var ju flera år sedan vi pratade om just de sakerna. Hoppas att din familj vet hur du hade velat ha det. Jag kommer att sakna dig Merja Korpi.



R.I.P
Merja Korpi
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Urban

Det var fint skrivet. Fick en chock, vi hade inte hörts av sedan i vintras. Hoppas hon kommit till den vackraste av platser, hon om någon förtjänar det.

2009-06-02 @ 10:01:19
Postat av: Susanne

Hej!

Jag vet inte vem du är som bloggar men förstår att du är en gammal vän till Merja. Jag och Merja var också vänner. Vi tappade dock kontakt när jag flyttade till Kullavik och bildade familj. Fick en chock när jag fick veta av min pappa att Merja dött. Jag undrade så vad som hänt men förstår på det du skrev att hon dog av en hjärnblödning. Så sorgligt och hemskt. Jag ska gå på begravningen. Jag vill hedra henne och de minnen jag har.

Såg också att Urban skickat en kommentar, hennes f.d. kille vill jag minnas att det var. Har träffat honom också. Det verkar ha kommit som en chock för många och att Merja dog hastigt. Vet du mer så hör gärna av dig.

Hälsningar Susanne

2009-06-02 @ 15:19:51
Postat av: Ola

Hej! Det var fina ord om Merja.



Hörde nyss en låt som påminde mig om Merja, googlade och fick se detta. Så hemskt och ofattbart sorgligt!!



Alla som upplevt Merja vet vilket intryck hon gjorde. Hon är en av de vackraste och genuinaste jag nånsin mött!



Är det någon som vet mer?



Hälsar vänligt/Ola

2009-06-03 @ 15:23:08
Postat av: Martina

Det är så konstigt allting. Minns inte så mycket av henne men kan ändå se henne framför mig. Har förstått att hon verkligen var en fin människa, då jag läst annonser i tidningen om hur uppskattad hon var på jobbet och som vän.



Hjärnblödning när man är så ung. P g a stress. Jag visste inte att man kan dö av stress.





Ja, otäckt och tragiskt är det iallafall. Jag blev ärligt helt tom.Hon hade mkt kvar att uppleva. Men nu är hon en änglavän, så får du se henne Maria.

Och försök att inte stressa upp dig själv för mkt..



Och här hoppas jag det går bra för dig med.

<3

2009-06-03 @ 15:29:32
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Misshopeful

Hej, igen. Nu har jag varit på Merjas begravning och jag är inte så säker på att det var en hjärnblödning hon dog av. Självmord var något som många trodde men ingen visste säkert. Men med tanke på hur hela begravningens upplägg så fasar jag för att det ligger sanning i det. Fruktansvärt på en sådan vacker genuin människa som Merja. Hon av någon förtjänade verkligen att få bli lycklig.

2009-06-17 @ 20:59:14
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Vine

Forgive me for writing in English. I read Swedish but cannot write it properly.



I'm very saddened to hear about Merja. Though I have not heard from her in several years, we were very close for a while, and spent most of the summer of 2003 together. She spoke about some of the people here -- I remember Urban and Susanne in particular.



She was often sad when I knew her. We talked about death a lot, and yes, about suicide. It would not surprise me very much to know that she took her own life. It is true that she deserved much more happiness than she had in life.



Regarding her funeral she once said, "When I die I don't want to have my coffin drowning in flowers. I'd wish for one simple daisy and nothing more." I hope she got her wish.



Today would have been her 37th birthday.



Rest in peace, älskade.



Vine

2009-06-17 @ 22:42:29
Postat av: Vine

Forgive me for writing in English. I read Swedish but cannot write it properly.



I'm very saddened to hear about Merja. Though I have not heard from her in several years, we were very close for a while, and spent most of the summer of 2003 together. She spoke about some of the people here -- I remember Urban and Susanne in particular.



She was often sad when I knew her. We talked about death a lot, and yes, about suicide. It would not surprise me very much to know that she took her own life. It is true that she deserved much more happiness than she had in life.



Regarding her funeral she once said, "When I die I don't want to have my coffin drowning in flowers. I'd wish for one simple daisy and nothing more." I hope she got her wish.



Today would have been her 37th birthday.



Rest in peace, älskade.



Vine

2009-06-17 @ 22:44:37
Postat av: Misshopeful

Merjas begravning var vacker och enkel. ingen präst, inga psalmer eller böner utan en kvinna som talade om hennes liv. hennes längtan efter kärleken och om hennes ensamhet.Dikter lästes upp av vänner och släkt, en hade Merja skrivit själv...Håll mitt hjärta, älska mig så som den jag är, bro över mörka vatten och slutligen så gnistrande var aldrig havet var låtar som spelades på piano och med en kvinna som sjöng dem otroligt vackert. En väldigt speciell begravning. Jag tror Merja hade tyckt om den mycket.

2009-06-18 @ 09:35:34
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Vine

Your description of the funeral brought tears to my eyes. It sounds so like her, especially the songs. How I wish someone could have given her what she needed.

2009-06-18 @ 13:07:36
Postat av: Birgit

Karaste Merja



Tack for alla de ar som du var min sjalsfrande i

gladje och sorg. Din sjal var for kanslig for den

har varldens ondska. Jag tror att du sitter pa ett

moln och dinglar med benen, helt bekymmerslos, och

vakar over oss familj och vanner. Jag fick stryka over ditt har annars hade jag aldig fattat att du var dod.

Tack for att jag fick lasa din dikt pa din begrav-

ning.

Birgit

fattat att du var dod.

2009-06-19 @ 11:29:15
Postat av: Lasse

Du är inte död Merja. Du har bara bytt "kostym" som passar till platsen du är på nu, där kommer du att få vila och träffa nära och kära och när det är tid gå och möta dina blodsband och vänner som är färdiga på jorden.

2009-06-20 @ 21:12:37
URL: http://ensubjektivutopi.blogspot.com/
Postat av: Ola

John Donne sa en gång:



"När en människa dör rycks inte hennes sida ut ur livets bok, det bara översätts till ett vackrare språk"



Försöker tänka så,men det drar ändå en taggtråd genom hjärtat varje gång jag tänker på att du är borta Merja.

2009-06-21 @ 17:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0