Dopskor på bordet :)



Köpte en tidning där det fanns tips på mysiga dopinbjudningskort, pyntning osv. Jag blev helt såld på dessa små pappersskor som man kan ha som bordsdekoration. Givetvis gjorde jag genast två st i samma mönster som klänningen, servetter. (rosa med vita prickar...ha,ha vad har hänt?!)

Kletigt var det och lite bökigt men fint blev det och hade jag haft mer tid så hade jag nog gjort några fler. Så här såg det ut under arbetets gång. Fotona får tala för sig själva.
Hur ni gör, finner ni längre ner på sidan.

lycka till.


Mallen, när du gör det andra paret så vänder du bara på mallen.







Material:

- Dubbelsidigt mönstrat papper
- Band el annatn utsmyckning (jag gjorde egna pappersrosetter)
- knapp
- Sax
- klister

Klipp ut mallen: en ovandel (1) och 2 sulor(2 och 3) i mönstrat papper.
Vik in tapparna mot baksidan av ovandelen (1).
Fäst tappen mitt fram på sulan (2). Vid markeringen.
Jobba dig runt skon och klistra ihop det som går omlott på sidan.
Ta andra sulan (3) och fäst den så att tapparna döljs på undersidan.
Klistra fast bandet (annan utsmyckning) i skons öppning.
Montera knappen så att skon går att knäppa.

KLART!!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: ISSA.

Vad fint det blev! Vilken söt blogg du har!

2010-05-26 @ 16:54:58
URL: http://issafashion.blogg.se/
Postat av: Linda L-Å

Men gumman! Har man inget o göra så skaffar man sig o göra ;-) Jättesöta verkligen!!!!

KRAM

2010-05-26 @ 19:09:34
Postat av: Malin

Dem var jätte söta. Vilken tidning var det i? Mvh. Malin

2010-08-03 @ 13:04:22
URL: http://malinlangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0