Ingen GBS-tillväxt den här gången.

Den här gången visade labbsvaret att det inte fanns något tecken på vare sig urinvägsinfektion eller GBS. Skönt det, men vad var det då som gjorde utslag på urinstickan? Hm, skumt.
Barnmorskan kollade upp om det står något om att de tänker sätta in antibiotika vid förlossningen och det gör det. Det är tydligen väldigt vanligt att de sätter in det när man behandlats för gbs under sin graviditet. Nu vet jag att de kommer hålla ett extra öga på mig och bebisen under hela förloppet och även efteråt och det känns tryggt.

Värken i magen och i slutryggen har lagt sig något och har istället bytts ut mot feber,lite halsont
och småvärk i lederna istället. Givetvis så har jag gått och blivit förkyld lagom till förlossningen. Jag som knappt träffat några människor under den sista tiden i husarresten. Det måste vara min kära sambo som dragit med sig nåt hem. Min vän L sa att kroppen känner av att jag inte är tillräckligt stark och frisk nu för att en förlossning ska sättas igång, kanske var det därför förvärkarna avtog. För som det kändes igår så trodde jag nämnligen att det skulle starta igång under kommande natt men det gjorde det inte. Det avtog och jag fick lite undertemp istället. Och så svampinfektion såklart. Åtminstonde trodde BM det så nu blir det Pevaryl så det ryker om det. Hoppas verkligen att det underlättar, sprringer fortfarande var och varannan minut på toaletten. Inatt vaknade jag av att jag kallsvettades och ett tag blev jag alldeles svimfärdig. Riktigt obehagligt faktist. Men nu är det inte långt kvar.

Jag följde med älsklingen till stan igår eftermiddags och inhandlade present till min systerdotter som fyller 9år i dag, och så en vända till apoteket sedan var jag helt slut. Jag vankade fram i 1km i timmen ungefär och pustade och stånkade. Ha,ha människorna som gick förbi oss måste ha trott att jag var på väg att föda..där på plats.

Hade tänkt orka greja lite idag men känner mig jättehängig. Det får nog bara bli en snabbrunda till affären med älsklingen. Sedan back to bed.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Hej!

Vad skönt o höra att svaren var negativa! Marsch i säng med dig nu. Puss o kram

2010-01-29 @ 14:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0