Familjerätten - faderskapsintyg

Idag ska vi till familjerätten och skriva på faderskapspapprena. Tycker det känns lite konstigt att man verkligen ska behöva göra det när befruktningen skett genom IVF. Det kan ju inte vara några andra föräldrar än vi, när det är våra spermier och ägg som befruktats. Men, men det är bara till att skriva på papprena och samtidigt att man ska ha gemensam vårdnad. Man kan välja att göra detta när barnet är fött men jag känner att jag vill ha gjort det mesta av alla pappersgöra innan barnet är här. För sedan kommer jag säkert bara kunna koncentrera mig på bebben den första tiden och totalt glömma av världen utanför :)

Igår kväll fick jag många starka sammandragningar i en följd på kvällen och även några på natten. Imorses när jag vaknade så hade jag torkat blod på mina läppar, näsblod, ett tryck i huvudet, mår lite illa känner mig yr nästan lite svimmig sen känns det som om jag har mensvärk och jag hoppas verkligen inte att det är början på ett värkarbete.
Jag tar det jätte lugnt och har nu vilat med en varm vetekudde över magen och mammas varma Merino värmefilt över korsryggen. Jag har de senaste dagarna fått ont precis bak vid höger revben. Ett område på ca 10cm som ideligen värker. Kanske beror på att jag legat ner så mycket den sista tiden.
En månad kvar till den beräknade födelsedagen så VILA är det enda som står på mitt schema idag, förutom besöket på familjerätten då förståss. Jag tror nog att det är säkrast om min kära sambo kommer och hämtar upp mig så att jag slipper krångla mig in bakom ratten och själv köra ner dit. Jag kommer nämnligen knappt in på förarsidan längre och med tanke på yrseln så är jag väl inte direkt lämplig att ha körandes i trafiken.
Känns skönt att jag ska till min barnmorska imorgon.

Nu ska jag göra mig iordning.
Ha det gott.

Tjingeling!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Skönt o höra att du lyssnar på din kropp o vilar när den säger till!! Kramar fr oss

2010-01-11 @ 12:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0