38 veckor + 2 dagar



Så här ser jag ut för tillfället. En aningen korthårigare igen (1 dm, för att vara exakt. Den biten har rykt till följd av rastlöshet) Tja, 10kg tyngre, känner mig bara svullen, trött och klumpig. Jag längtar tills bebisen ligger i min famn. Nu går tiden långsamt och samtidigt fort. En jättemysko känsla. Samtidigt som jag längtar tills dess att barnet är fött så känns det ändå mysigt och tryggt att ha h*n inuti min mage. Jag kommer sakna tiden som gravid fast att jag haft otur med foglossning, ichias m.m. Men det har varit en fantastisk känsla att känna hur en annan liten människa livnärt sig och vuxit sig stor inuti min kropp. Ett mirakel, verkligen!

Idag har jag mest sovit faktist, känner mig fortfarande hängig och är lite småförkyld. Men efter att ha sovit middag i ca 4 timmar så satte jag på partymusik och fylldes då av en kraftig lust att dansa. Jag fick sådan energi av musiken att jag tog upp katten och dansade med honom.  Ha,ha låter flummigt men han tycker om det. Har gjort så ända sedan han var en liten kattunge. Både tryckare och mer fartfyllda danser. Sådär hoppar vi omkring; katten, bebben i magen och jag tills jag slutligen känner av att jag inte längre är så smidig. Jag är ju faktist höggravid. Jag satte mig frustrerad ner i soffan och tänkte att det skulle vara roligt att möblera om i vardagsrummet, men inser snabbt att NEJ!! icke sa nicke..det får jag inte göra nu. Så jag tar förnuftigt fram ett block och försöker rita ut olika positioner för soffan. Hm, blir snabbt uttråkad och tänker att liiite granna kan jag allt fösa soffan för att bara se lite sådär hur det skulle se ut på en annan plats och liiite pött på bordet bara. Så det gjorde jag, men det får inte min kära sambo veta han skulle bli galen på mig. Han tror att jag hållt mig helt till ritblocket. Tja, nästan jag flyttade inte soffan många meter. Bara ut från väggen en bit. Mer blev det inte. Jag lovar, jag känner av min begränsning och vill ju inte riskera att förlossningen startar redan nu. Några dagar till får bebben allt vänta. Så jag pötte tillbaka soffan och bordet till sin ursprungliga plats och satte mig sen tillrätta med mina goda gröna kärnfria vindruvor istl. Nu har jag suttit och tittat på Let´s dance och på Solsidan. Väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet. Är så uttråkad nu. Men jag tänker inte låta saxen röra mitt hår ännu en gång. Nu får det räcka. Nu ska jag odla ut håret igen. Huvudsaken är ju att det är friskt. Inte en kluven topp kvar ialla fall. ;)

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Åhh! Du är ju så fin Maria :) Och stor mage har du, men såå fin. Vad spännande det är. Lyckligaste mamman i stan, ja.. :) och mycket värd det.



Kramar M

2010-01-31 @ 13:44:59
URL: http://www.twoeyesonesoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0