Lugnet före stormen.

Inatt har ingenting hänt. Verkar som att allt har stannat upp igen. Hm, såååå tröttsamt jag vill att det ska ske nu. Dagarna känns som år. Det är inte det att jag längtar efter smärtan men att få hålla det lilla miraklet i min famn och pussa och beundra. Åh, gud vad jag längtar.

Idag var jag iväg med min syster på Ica, tänkte att det kanske kunde få lite fart på bebben där inne som knappt rört på sig idag. Knappt inte en enda sammandragning heller för den delen. Känns jätteskumt. Våran lilla runda som inte ens fyllde en hel påse tog mig 2 timmar. Ha,ha så sakta har jag nog aldrig gått förut. Det gick nog t o m fortare när jag tog mina första stapplande steg, skulle jag tro ;)

Efter den trippen vilade jag lite grann men kände att jag fortfarande hade ork och energi kvar och jag hade ju glömt en tredje del av det jag skulle handlat tidigare så jag tvingade ut min stackars sambo på en ny runda. Till coop den här gången. Det tog inga 2 timmar där inte men det gick väl inte så vidare fort där heller. ha,ha

Jag fyller ju som sagt 35år imorgon och har fått för mig att jag om jag nu inte ligger på BB ska baka en äppelpaj utifall jag nu skulle orka ta emot lite besök. Har inte bjudit in någon direkt, vet bara att några från la familja kanske dyker upp. Man är ju inte så smidig och social just nu. Känns bättre att fira sen när bebben anlänt. Inte för att man är så värst mkt piggare då kanske men åtminstonde rörligare.

I morses när jag vaknade och tittade mig själv i spegeln såg jag att jag förvandlats till en livs levande blåsfisk. Mina ögonlock är stora som mogna fikon, min näsa stor som en sötpotatis, mina läppar stora som fylliga afro läppar. Jag gick in till älsklingen och sa att ..titta nu är det nära, jag har ju svullnat ännu mer.
- Nej, då svarar han. Du ser precis ut som förut. Hm, karlar ibland borde de få sig en omgång. ;) stryk alltså. ha,ha
Jag tittar på honom och säger att om jag så skulle vaknat upp helt vithårig så hade du svarat lika dant. Han vägrar erkänna att han ser förändringen för han tror nämnligen att jag bara kan bestämma mig för när bebben ska komma. Ha,ha om ändå!!
Han säger till bebben att h*n ska hålla sig inne till den 10:e eller lite längre för han känner sig inte redo ännu.
Ha,ha jag ler mot honom och säger att det kommer du inte göra då heller, det är nog så här det känns oavsett när bebben kommer.
Min älskling är så nervös, så. Jag med men jag på ett annat sätt.
Nej, nu ska jag ta mig en dusch så jag är ren och fräsch lagom tills jag ska svetta ner mig igen. Vem vet? kanske är det här lugnet före stormen. Det kanske händer inatt. Kanske är det därför jag fått sådan energi. Om inte annat så behöver jag kyla ner min varma kropp, känns som att varenda del är som en het ungsbakad falukorv.

Tjingeling!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0