Idag är bebisen beräknad att komma.

Idag 10/2 är bebisen beräknad att komma. WHAO!!



Idag när babystrologimätarn står på 0dagar kvar!! Känns en förlossning längre bort än det gjort den senaste veckan. Just nu, känner jag inga sammandragningar, ingen värk, ingenting. Men jag har åtminstonde sovit gott nästan hela natten för omväxlingsskull. Det var länge sedan jag gjorde det. Kanske är det ett tecken? hoppas, hoppas jag tänker proppa i mig en massa kolhydrater och ladda upp mig ordentligt energimässigt iallafall. Sen om vårt lilla mirakel bestämmer sig för att komma idag eller inte, ja, det är ju ingenting jag kan styra över. Men jag ska iallafall ta några extra turer i trappan idag. ha,ha





Sent igår kväll fick jag värk (liknande kraftig mensvärk) och tänkte att nu så...nu jäklar sätter det igång. Jag packade iordning alla papper, väskor, mat till katten, etc, etc förberedde en nervös sambo. Som för övrigt med en gång frågar mig om jag har jäktat igång det...vad har du gjort under dagen för att sätta igång det?..typ. Jag log mot honom och sa att jag inte gjort någonting men att det faktist är beräknat att komma nu och det är inte så mycket jag kan styra över där. :)
Stackarn han är så orolig och nervös nu, det är rätt gulligt faktist. Jag visste att många blivande fäder känner lite oro inför att bli pappa och den stundande förlossningen men att de kan bli så här, det visste jag inte. Det borde vara han som lugnar mig och inte tvärtom kan man ju tycka. Men det blir väl förhoppningsskull så när det väl sätter igång. Om det nu gör det vill säga?! Känns som att ingenting händer, h*n vill inte komma ännu. Hm, att de här dagarna verkligen kan kännas så här låååååååååååååååååånga det hade jag inte kunnat föreställa mig. Trodde att åren av barnalängtande och väntande på att bli gravid skulle dämpa den eventuella förlossningsväntan. Men det gjorde det inte. Det är ju en helt annan sak. Det här är ju en väntan av något positivt, ett resultat på sitt livs dröm. Att vänta på att bli gravid och inte veta om man någonsin kommer bli det - den väntan är horibell och kan inte jämföras med något annat.



Jag är så spänd av förväntan. Herregud, snart ska vi bli föräldrar. Inte klokt!
Det ska bli så spännande och se den lille krabaten som levt inuti mig nu i nio månaders tid.
Jag är så lycklig just nu, jag bara älskar livet.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hoppas bebis kommer ut snart!Själv har jag 104 dagar kvar men dom kommer komma tidigare!Med sonen gick jag över 15 dagar , dom längsta 15 dagar i mitt liv!Lycka till med allt =)

2010-02-10 @ 09:25:32
URL: http://sofsan.blogg.se/
Postat av: Alva

Åh, vad roligt det låter! Lycka till med allt : )

2010-02-10 @ 09:26:04
URL: http://alviewie.blogg.se/
Postat av: Hoppets låga

Väntar med spänning. :) Kollar din blogg med jämna mellanrum för att eventuellt få se att nu är något på gång.

LYCKA TILL, det kommer att gå galant. Det här klarar du superfint!

STOR LYCKOKRAM blivande mamma! :)

2010-02-10 @ 10:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0