Den här magen går inte av för hackor. (min gravid mage)


Still growing!


Känner mig som en sprickfärdig zombie :)

Efter gårddagens idiotryck med ommöblering av hela vardagsrummet fick jag snällt ta emot bebisens svar på min ansträngning. Vaknade i natt av otroliga sammandragningar och förvärk. Så pass starka att jag tvingades stå på alla fyra för att lindra värken något. Värken släppte inte förrän efter någon minut, detta hände några ggr under natten och morgonen.
 Strax efter kl 7 i morses gick jag upp och tog en varm dusch för att slappna av lite. Nu har det lugnat ner sig igen och idag ska jag ta det allmännt lugnt. Jag lovar :)
Jag ska till barnmorskan i dag, bara det är ju en kraftansträngning nu för tiden. Det innebär att jag ska krångla in stooora magen i bilen och det är ingen lätt sak att göra nu för tiden. Förkylningen sitter kvar och igår kväll så fick jag åter feber. Men snoret har iallafall bytts ut från rinnsnuva till en något tjockare karaktär. Då vet jag att det går åt rätt håll iallafall. Jag hinner kanske bli frisk innan det är dags för förlossningen ändå. Hoppas nu bara att jag inte smittat ner min kära sambo.
Igår kväll fick jag äntligen tummen ur och började måla på tavlan som jag tjatat om nu i någon veckas tid. Hann grunda den , idag ska jag försöka göra klart alla djuren på den iallafall. Jag har ju tagit motivet från Elsa Beskows bok "tomtebobarnen", där i finns det en jättefin bild på ugglemamman där hon sitter och undervisar barnen och alla djuren. Den bilden målar jag men tänker göra om den något , lägga till lite extra ljusreflekter då jag har tänkt ha tavlan snett under månlampan som vi inhandlat. Det blir mer effektfullt då om det ser ut som att det är månens ljus som lyser in på tavlan, sen gör jag den något bredare vilket innebär att jag får måla dit lite extra bakgrund. Hoppas nu att det blir bra. Jag ska sätta ut foto på den när den är klar.

Nej, nu ska jag göra mig iordning och gå ut och skrapa fram bilen.
Ha det gott så länge.

Tjingeling!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0