Vilken kontrast!


Vilken kontrast på färger och årstid.

Kolla in det här jättevackra höstträdet och sen de snötäckta i bakgrunden. Vilken kontrast. Här snöar det på för fullt men jag tror att det kommer ha smällt undan till kvällen. Risken är stor att det kommer bli blixthalka istället. Känns inte kul att ha sin älskling ute på vägarna då när han ska hem sent ikväll. Ingen av oss har ju vinterdäcken påsatta. Ska man verkligen behöva sätta på dem redan. Hm, jag inväntar några timmar till och ser om snön ger med sig eller väljer att stanna kvar. Det är i och för sig väldigt vackert att titta på..men redan? Känns alldeles för tidigt att titta på fallande snöflingor.


För någon timme sedan såg det ut så här och snön fortsätter att falla.

Nu har vi jag och min käre sambo suttit och gjort tre olika listor. En inhandlingslista på saker som måste införskaffas innan bebben föds, en Att-göra lista på saker som måste utföras innan bebben kommer och kurser som vi ska gå på och så den sista vardagslistan. Älsklingen tycker det verkar som att vi aldrig kommer få någon fritid men det är ju just det vi eller iallafall jag kommer få nu när vi delar upp alla uppgifterna. Ska bli spännande och se om det verkligen fungerar. Jag är lite skeptisk men ska ialla fall ge det ett försök. Tänk så mycket bättre jag kommer att må. Att slippa göra de flesta av alla hushålls sysslor helt själv, det funkar inte i längden då kommer jag hamna som ett kolli på psyk och det vill jag inte.


Picasso inspekterar snön.
Går det att äta? hm, ja det gjorde det - mmgott men kallt.
Ät inte gul snö Picasso, vad du än gör.ha,ha


Jag lutade mig bakåt i sängen och låg där i någon minut för att sedan inte komma upp, jag kunde inte ens rulla över på sidan. Det hade liksom fastnat i ett smärtsamt läge, kändes som att kotorna låg huller om buller. Sambon fick snällt komma och dra mig upp från sängen. Hur ska det här sluta? Ändå har jag tagit det jätte lugnt de senaste dagarna. Hade tänkt börja dra ner tapeter och bårder ikväll och kanske till och med spackla lite grann men vi får se. Kanske åker jag och hälsar på någon istället. Om snön inte ställer till det vill säga.

Ha det så gott, nu ska jag gå och mixa ihop en smoothie - det ska bli smaskens. Sedan ska jag passa på att frosta av frysen. 
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0