Livslinjen


Den här kvällen samlades vi i en annan lokal. Där mätte K (vår kursledare) ut våra livslinjer.
På en lång rad hade hon först placerat ut olika siffror från noll - 55. Ingen i gruppen är över 55 och man ska inte mäta ut vad som kommer hända framåt i tiden.
Det som händer är att man med hjälp av pekare kan mäta ut händelser som satt spår i sjäelen. Det kan vara både bra och dåliga saker. Meningen är att man genom att hitta dessa punkter i ens liv kunna lösa upp de eventuella blockeringar som blir då man har kvar obearbetade händelser i sitt nuvarande liv. Först ser man om det var en positiv upplevelse att födas och det var det för min del. Jag hade nån "kris" i treårsåldern och det är tydligen väldigt vanligt. De flesta går i genom en trotsig fas där. Sen hände det något som påverkat mig när jag var runt 7-8år gammal. Men det fanns inga blockeringar kvar utan jag har bearbetat färdigt den här fasen i mitt liv. Den perioden skildes mina föräldrar och det är klart att det sätter sina spår. Både negativa och positiva sådana. Nästa period var när jag var 13år gammal och runt omkring där. Jag har mångha negativa minnen från just den perioden av mitt liv, men inget jag tänker ta upp nu. Men under den här tiden så opererades jag även för scolios vilket var en STOR händelse i mitt liv. Men här finns det fortfarande obearbetade händelser som jag måste bli av med för att kunna släppa taget om det som hände då.
Efter 13 så blev nästa period när jag var runt 19, 20, 21, 22 den långa fasen har satt tydliga ärr. Ja, det var en period där jag tvingades göra abort, hade självmordstankar och ett fruktansvärt olyckligt förhållande. Ja den perioden återkom igen runt 26, 27,28...samma visa nästan. Utomkvedshavandeskap, självmordstankar, uppbrytande från förhållande in i samma gamla negativa förhållande som slutade med ett abrubt slut. Mycket jobbig period i mitt liv - Usch! Äntligen har jag kommit ur den destruktivitet jag då levde i. Sen kom nästa fas när jag var runt 30...Tja det var då jag blev våldtagen men även en mycket positiv händelse som ändrat mycket till det bättre - Jag träffade min livskamrat.
Nästa fas som påverkat mig är nu det senaste året...Ja, ivf-behandlingarna, missfall, misslyckandena, sorg men även här en positiv vändning. Vi lyckades till slut. Just nu är jag inne i en omvälvande tid - den att bli förälder och det ger alltid ett utslag. Det är en positiv händelse som för alltid kommer finnas kvar hos mig men samtidigt är det en total omställning en omtumlande händelse att bli mamma med allt vad det innebär.

Efter att vi gått igenom vår livslinje så hade vi en healingmeditation där vi fick möta vår healingsguide. Det var en härlig känsla att känna värmen från min guide.
Kort sagt om kvällen. En mycket intressant genomgång.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0