GBS funnen -börjar med Kåvepenin idag.

Så typist, min intuition stämmer alltid. Varför kollade dem inte upp GBS innan som jag frågade om eller har dem gjort det fast att det inte visat något förrän nu.
De ringde från MVC för en stund sedan och sa att de funnit spår av GBS (grupp B streptokocker) i min urin odling, så nu har de skrivit ut antibiotika till mig KÅvepenin 1tabl/3 ggr dagligen i tio dagar plua att jag måste få antibiotika vid förlossningen då det annars kan smittas över till bebisen som då kan bli allvarligt sjuk. Varför tar det här eländet aldrig slut. I värsta fall kan det här leda till fosterdöd :(
....Hur mycket mer klarar vi av i orosväg, kan det aldrig bara få vara bra?!

Jag har skrivit mer om GBS i ett tidigare inlägg: 
Se
" Inlägget: GBS? i kategorin Graviditet."

Nu ska jag bara ta det lugnt, ska till barnmorskan på fredag , får se vad hon säger. Jag undrar om detta gör att man föredrar kejsarsnitt framför en vaginal förlossning? Kanske smittas inte barnet lika lätt då. Det känns skönt att jag lämnar regelbundn urinprov så att de håller full koll på mig och barnet. ca 30 - 40 % av alla kvinnor är bärare av GBS men det gör inte att det känns bättre utan bara mer frusterande varför jag alltid måste tillhöra den udda procentenheten.

Mitt lilla barn, jag hoppas verkligen att du förblir frisk. Var även hos sjukgymnasten för uppföljning idag, innan de ringde från MVC givetvis. Frågan är ju om jag ska fortsätta med bassängträning i det här läget. Hm, det måste jag kolla upp.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Riskerna är större vid ett kejsarsnitt än att smitta barnet med GBS. Normal vaginal förlossning ALLTID bästa alternativet, framför allt för dig själv oxå. Du mår vansinnigt mycket bättre själv efter en riktig förlossning, den vill du inte vara utan, den känslan, det undret att föda fram en bebis alldeles själv, du är stoltast i hela världen över dig själv, känslan att floffa ur sig bebben o sen upp på ditt bröst!! Snälla tänk inte ens tanken kejsarsnitt om inte det är mitt i förlossning o det verkligen MÅSTE ske den vägen. Du kommer ångra dig rejält!!!

2009-10-19 @ 18:18:23
Postat av: mia

var rädd om dig vännen,,,

2009-10-20 @ 20:38:53
Postat av: Katja

Hejsan!

Oj här går det undan..

Lycka till nu med allt.. :)

Tänkte bara meddela att första färsförsöket inte gick som det skulle, ska på ett frysförsök snart..

Kram, Katja.

2009-10-21 @ 10:33:41
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0