Alla helgons dag.

Allahelgondagen infördes på 800-talet för att alla helgon skulle firas, även de som inte hade en egen dag. Man bestämde att detta skulle firas den 1 november.

I Sverige tänder man lyktor och ljus på kyrkogårdarna under allahelgona helgen. Det är en fin tradition att pryda sina nära och käras gravar med en krans och ett ljus och tänka lita extra på dem som gått bort.


Igår satte vi ljus på min älsklings pappas grav, han ligger i en familjegrav och  förutom honom ligger även hans farfar, farmor, gammelfarfar (Erik) och gammelfarmor. Vi tände givetvis ljus för dem med.
På den kyrkogården ligger även min farmor och farfar så vi stannade till även där och tände ljus.


Sedan åkte vi vidare till den stora kyrkogården där vi båda har många nära och kära som bligger begravda både i en grav och i minneslunden. Jag tänker inte rabbla upp dem alla, dem som vi igår satte ljus på var min bror och i minneslunden för bland annat Merja. Igår var det svinkallt och foglossningen satte stopp för att vi skulle ta den sedvanliga långa turen förbi min kusin, faster m.m.

Efter att vi tänt ljusen på min brors grav tog jag ett foto och skickade den till min mamma. Hon uppmärksammade någon extra på fotot. Jag tittade efter och javisst. Det är helskumt. Men visst ser det ut som ett ansikte. Titta på skenet i mitten av alla ljusen. Det syns ju hur tydligt som helst och saken är den att förutom gravstenen så finns det inget annat där. Kan det vara så att jag lyckades fånga ytterligare ett möte. Spännande. Eller vad tror ni? Ser ni ansiktet. Jag kan få det till två olika ansikten. Den ena är ett liknande häxansikte med en jättestor näsa, den andra bilden lilla fotot ser man ett barnansikte.


Ser ni ansiktet i mitten?! Helskumt.


Zoom av ansiktsbilden.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0