Vardagsmotion

Igår lämnade jag bilen hemma och promenerade till jobbet. Vilket borde vara självklart då ligger ganska nära där jag bor. Jag ska fortsätta gå förutom de kvällar jag jobbar sent, för det är lite otäckt att gå själv då, när det är så mörkt ute fortfarande, sen ligger mitt arbete inte i det lugnaste kvarter om man säger så. Men det finns ju dårar i alla kvarter de värsta kanske i de lugnaste områdena. Om man tänker på ordspråket: I det lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna.

Att storstäda hemma det är bra träning faktist. Det tänker man kanske inte på men man bränner massor av kcal vid dammsugning tex. Så idag har jag två val: antingen stannar jag hemma och storstädar eller så åker jag till Ikea och bränner på sulorna. I vilket fall så tänker jag gå till gymmet ikväll och kanske kanske en promenad om jag väljer att städa. Hm, får se ska pula lite här hemma och känna efter vad jag vill göra.

Nu får jag ta och begrava det slappa och ta till baka den naturliga vardagsmotionen. Bil och körkort i all sin ära men det förslappar en totalt. Ialla fall mig. Jag vill ner till mina 62kg igen. kämpa ,kämpa.

Tjingeling
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0