Första nedtrappningsdagen.



Min delikata frukost, såhär på första nedtrappningsdagen inför fastan.
Jag följer ju givietvis Ledins fasteschem slaviskt men lade till linfrön i filen för ett bättre resultat.
Det är bra att fastan inträffar den veckan jag arbetar mest samt har min mediala utbildning och lägger jag till träningen på det så blir det inte så mycket tid över till att tänka på mat och godsaker. Ska bli så skönt att göra den här fastan nu. Särskillt efter helgens bravader. Herregud! Vilken baksmälla jag fick. Min kropp klarar inte av alkohol längre. Jag dricker ju nästan aldrig så jag antar att min lever är rätt ren. Det är ju bra nu ska jag ta tag i resterande av kroppen också. 

Idag gjorde jag lök- och potatissoppa med en massa persilja på - smakar inte så mycket men det är nyttigt. Om man gör den här soppan när man inte fastar så kan man ju tillsätta lite kryddor.
Först koka potatisen och löken mjuk i buljongen.
För att sedan mixa det.
Och sedan tillsätta två msk matlagnings grädde och garnera med persilja. Klart!

Lätt som en plätt. Jag gjorde två portioner så jag äter samma till kvällen igen. Tråkigt men enkelt.
Har huvudvärk som inte släpper och är hungrig. Men nu är det bara att bita ihop..dricka massor av vatten. Hela tiden.

De här tre målen är ju allt jag får äta idag. Likadant imorgon förutom en kopp te.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej gumman nu denna veckan så kommer jag nog få komma hem igen..Så du håller på och fastar. Det skulle jag behöva göra också för jag kommer fortfarande inte i min jeans sen jag var gravid.. Det tar nog sin lilla tid denna gången verkar det som att komma i kkläderna igen...

2009-03-16 @ 15:58:25
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Finns en sak innne hos mig till dig

2009-03-16 @ 16:57:54
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: jocke

Får du brorsan att äta samma saker?? :)

2009-03-17 @ 07:18:27
Postat av: misshopeful

Hej Jocke! :)

Nja, både och ...han äter ju det om jag tillagar det men han klarar inte av fastan, att bara inta flytande föda och inget kaffe. ha,ha Han skulle bli tokig då säger han. Men han äter duktigt med Gi-maten. Både hemma och på jobbet.

kram

2009-03-17 @ 10:44:06
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0