Att Piratpartiets ledare är en sann kapitalist med blåa anor kan väl ändå inte komma som en chock! Eller?

Tja,att piratpartiets ledare visade sig vara en hyperliberalkonservatist kan väl ändå inte förvåna er. Ni trodde väl ändå inte att pp stod upp för de svaga i samhället? Kan tänka mig att många rödgröna som röstade på dem blev förvånade när sanningen kom fram. Kanske kan vara värt att ta reda på fakta innan man röstar på ett parti.  Dessutom är de ett parti som kommer att fungera som en vågskål mellan de olika blocken. De block som ger dem mest vinner alltså deras sida.

Skrämmande hur människor kan bli så totalt urblåsta att de inte tar reda på fakta innan man gör ett så här viktigt val. Nu visade det sig att pps ledare är en sann kapitalist och hela han lyser av alliansens egotänk. Att många av våra förstagångsväljare inte förstår bättre är ett skrämmande resultat över hur inkompetent samhället blivit.  De tror att bara de får fri tillgång till internets alla tjänster så kommer deras liv bli fulländade.Visst jag håller med om att fralagen suger. Att det är viktigt att värna om vår integritet men sen då.
Att de i själva verket inte får en fungerande välfärd med mat på bordet, sjukvård åt de sjuka, vård till de gamla och en fungerande barnomsorg är något som de inte ens ägnat en tanke. Men visst, stå nu för erat blåa piratparti och kom inte och gnäll över att fattigare blir fattigare och rika blir rikare. En dag står du där utan en täckande försäkring åt dina barn eller dig själv - du har helt enkelt inte råd att få läkarhjälp för att alla sjukhus har blivit privatiserade och den offentliga sektorn kan inte längre skydda dig och täcka de utgifter som vården kräver. Skit i att människorna omkring dig dör i det samhälle du valt, du har ju iallafall rätten att ladda ner gratis. Tjohoo. Det var ett smart drag av dig. verkligen.....

Kanske är det dina barn eller din stackars mamma, kanske din arbetslösa sambo som får lida för att du inte valde att rösta på ett parti som månar om de "vanliga" människorna. Man kan inte sopa välfärdspolitiken under mattan för att unna sig en gratis nedladdning. Det går inte. Hur kan man bli så totalt iQ-befriad att man inte inser konsekvenserna av att rösta på  piratpartiet till EU-parlamentsvalet.

GRATTIS!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Blondingavve

Du vet väl att PP inte bara kämpar för "fri nedladdning"? Integriteten är väl huvudfrågan!

2009-06-09 @ 11:48:44
URL: http://blondingavve.wordpress.com
Postat av: MyyZz

Det är väl ingen direkt nyhet att Rick Falkvinge har bakgrund i MUF, vad får dig att tro det?

2009-06-10 @ 23:00:14
URL: http://blogg.myyzz.nu
Postat av: Rasmus

Visste du att om man röstar på socialdemokraterna så kommer ens strumpor mögla, frysen gå sönder och nån kommer köra över en när man ska korsa nån gata. Rösta därför inte på S!



Eller lägg åtminstone ner tanken på att den sortens retorik leder nån vart.

2009-06-11 @ 00:55:28
Postat av: Misshopeful

Nej, jag är väl insatt i politiken och det är inte mig själv jag syftar på utan alla dem som röstade på piratpartiet utan att ta reda på fakta.



Ha,ha vilken tur att jag är vänsterpartist då!!

Om det jag skrivit inte hade upprört och berört så hade ju inte heller du ägnat din tid till att läsa och lämna en kommentar i mitt blogginlägg på min fria blogg där jag skriver precis som jag själv vill. Var det inte det som är så himla härligt...Att jag är fri att tycka precis som jag vill.

2009-06-11 @ 07:43:44
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0