Första u-ljudet


Torsdagen den 25 Juni 2009
Den här dagen kan bli en alldeles alldeles underbar dag. Men även precis tvärtom. Nervositet, förväntan är bara några av alla förnamn vi idag bär. Idag ska vi på vårt första ultraljud sedan vårat positiva graviditetstest för några veckor sedan. Av hela mitt hjärta och hela min själ önskar jag att vi idag får se dig lilla barn och se ditt hjärta slå. Du skulle uppfylla alla våra innersta önskningar om du bestämt dig för att stanna kvar hos oss nu. Det finns ingenting i hela den här världen som kan beskriva hur mycket vi längtat efter dig vårt kärleksbarn.
YES!! Allt ser jättebra ut. Bebisen är beräknad att komma runt den 10 Feb. Jag fyller 35år den 8:e...vilken fest!
Nu kan jag ärligt säga att den bästa tiden i mitt liv är nu och jag har aldrig varit lyckligare. Lars Nilsson, våran läkare på Ivfkliniken på Sahlgrenska sa att nu behöver ni inte gå och oroa er tills ni är i 12:e veckan. I en vanlig graviditet så har man inte dessa kontroller och jag kan redan nu säga att allt ser jättebra ut och nu har ni 94% chans att allt går som det ska. Jag är i 7:e veckan och hjärtat på det lilla fostret - herregud så fort det slår. Både jag och älsklingen kunde knappt tro att det var sant när vi fick se ultraljudsbilden. Glädjetårarna låg täta under ögonlocken hela tiden - det kan jag lova er. :)

Här är våran ultraljudsbíld.


Våran lilla bebbe ligger där inne. Kan inte fatta att det här händer oss. Så som vi har kämpat för den här dagen och som vi har längtat...Nu ska jag ta kontakt med mödravården och då är det väl dags att lägga till en ny kategori här på bloggen. Nämnligen kategorin: GRAVID.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hoppets låga

Massor av gratulationer till er. Jag fick tårar i ögonen när jag läste, är SÅ glad för er skull att ni har kommit såhär långt. Jag håller tummarna högt för er, det kommer å gå bra. Massor av grattis! Lycka till! :D

2009-06-26 @ 08:25:30
URL: http://hoppetslaga.blogspot.com/
Postat av: Linda L-Å

Vi är så glada för eran skull!!!!!!! Det vet du!!! Från en ivf:are till en annan...

2009-06-26 @ 13:21:30
Postat av: Sanna

Så lipar man igen........så glad för eran skull.

2009-06-26 @ 18:51:44
Postat av: Trollpackan

Åh, vad underbart för er! Grattis! Verkligen! Jag fick rysningar över hela kroppen av glädje när jag läste inlägget!

Varma kramen

2009-06-27 @ 07:15:49
URL: http://www.trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: Susanne Samuelsson

Hej igen!

Läser din blogg ibland. Tror det är för att du är, var min koppling till Merja. Vad roligt att se att ni väntar barn. Grattis och lycka till. Tänk då var du gravid när vi satt jämte varandra i kyrkan. Vad lustigt det kan vara är i livet.

MVH

Susanne

2009-06-28 @ 21:56:14
Postat av: De 3 M:en

Det är helt underbart. Är så glad/lycklig för eran skull. Ni kommer bli de bästa av föräldrar.

Stor kram till "er alla". Puss

2009-06-29 @ 07:25:52
Postat av: Mona

Å Maria Maria... Jag är så glad o lycklig för din o Fredrik skull.... NI KOMMER BLI UNDERBARA FÖRÄLDRAR..

Puss o Kram

2009-06-30 @ 16:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0