Eu-valet 2009


Hej där!!
Du glömmer väl inte att gå och rösta imorgon!! Det är ett ytterst viktigt val och det är lika viktigt att vi värnar om våran demokrati. Att inte gå och rösta tar bort din rätt till att sedan beklaga dig över hur samhället ser ut. Om det nu är så att du är missnöjd med alla partiers ideologi, partiprogram etc..etc så kan du ändå rösta. Du kan rösta blankt och då har du samtidigt som du värnar om vårav demokrati så visar du att du inte är nöjd med den politk som förs idag. Alltså - Bort med soffpotatisarna.
Själv kommer jag rösta på vänsterpartiet, det är den politik som ligger mig närmast hjärtat. Visst, det finns bitar som jag inte håller med om och samtidigt väldigt mycket som jag står för. Visst finns det något bra hos alla partier likaså dåligt. Men jag röstar utefter hur jag anser att vi ska behandla våra medmänniskor, våra djur, miljön etc. Det är dem tre starkaste delar som gör att vänsterpartiet står mig närmast.
I morgon ska jag arbeta som valförättare och ta emot och pricka för alla som röstar. Det ska bli spännande att se hur många som verkligen bryr sig om vår demokrati och om EUs påverkan över Sverige.

Vi syns i vallokalen.

Tjingeling
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0