Oj då..listan blev visst lite längre än jag trodde.

Jag får så himla ont på höger sida magen. Det kommer och går. Jag tror det är tarmarna som spökar. Jag har alltid haft problem med min mage. Jag kan inte ens minnas hur många gånger jag åkt in till sjukhuset för kraftiga smärtor just på höger sida. Först trodde de att de var blindtarmen men det är det inte. Den är fortfarande som den ska.
Nej, har det inte varit cystorna på äggstockarna som värkt, eller när jag får blodläckage in i magen så har det alltid varit tarmarna som strular. Jag har ju haft magkatarr ett ex antal gånger med början på magsår. Ett tag så bajsade jag blod. Men allt det där har jag kollat upp och jag hoppas att det fortfarande är som det ska. Visst magkatarren har kommit tillbaka, i och med all stress på jobbet och ivf-behandlingarna.
Jag hoppas att jag genom att tvinga mig själv till ett något lugnare levnadstempo kan få bukt med katarren. Älsklingen blir jätteorolig att det är området där bebisen ligger som värken kommer men jag har förklarat för honom att det inte har med bebisen att göra. Men jag förstår hans oro. Vi har verkligen fått kämpa för att bli gravida och tar absolut ingenting för givet. Vi försöker tänka positivt och våga glädjas åt den här graviditeten, vilken borde vara super enkelt om vi inte hade den här konstanta rädslan för att något ska inträffa. Gud förbjude. Allt ska och kommer gå bra, jag känner det på mig. Mer och mer för varje dag som går.

Vi har börjat planera hur vi ska få ordning i barnrummet. Det är tur att det är några månader kvar. För oj så mycket det är att tänka på. Lika bra att försöka inhandla garderober, byråer nu innan jag blir för tung.
VI har köpt en jättestor byrå till oss, den satte vi ihop häromdagen och då beställde vi även en stor garderob som ska in i vårt sovrum. Vår gamla garderob har vi nämnligen gjort om till ett litet kontor. Så platsen att förvara alla kläderna försvann ju. Men jag vill inte att det ska stå en dator i något av sovrummen. Det är inte bra med en massa elektriska apparater i det rummet där man ska sova. Sen vägrar jag att ha det i vardagsrummet så det här fick bli våran lösning. Men nu måste jag fixa någonstans att ha alla mina målargrejer. En atelje av något slag. Ska ta mig en ordentlig funderare på om jag ska slå mig ihop med hon på Stengården och hyra den där lokalen på 800kvm. Om vi blir några stycken som delar på den så behöver det inte bli så dyrt.
I veckan så ska vi inhandla en till Garderob, (Leksviks) fråån Ikea. Den ska stå inne i barnrummet. Sen måste vi ordna ett nytt köksbord. Nu har vi ju ett barbord gjort för två. Inte så praktist med en liten bebis. Köksbord är annars något som vi har gott om, men dessvärre inte i den rätta storleken för just det här köket. Vilket är synd för jag har ett stort träbord som skulle varit perfekt annars.
Ja,ja det ordnar sig väl.

Idag ska jag fortsätta sortera och slänga en massa tjafs som skräpar här hemma.
Jag har en stor påse med fina kläder som jag tänker skänka till Vitryssland. Jag orkar inte spara på kläder jag ändå inte använder. Då är det lika bra att köpa nytt den dagen när jag åter kommer i den storleken. Jag menar jag är ju inte längre i storlek 36 om man säger så. ha,ha, näeh det var ett tag sedan och det lär ju dröja länge innan jag är där igen. Fast det är klart, storlek 38 är en bra storlek. Då har jag både tuttar och rumpa kvar. Man får vara rädd om sina kurvor.
Jag skulle aldrig vilja ha en pojkkropp som vissa kvinnor envisas med att skaffa sig. Helt rak utan några kvinnliga kurvor. Usch så fult! Man ska vara stolt över att vara en kvinna inte dölja det. Det anser jag iallafall.

Efter jag har sorterat och storhandlat ska jag klippa Malins hår och efter det så tänkte jag göra en kassler och kantarellgryta. Mums det kommer bli smaskens. Jag är lite sugen på att baka lite bullar med men tror inte jag kommer hinna detta då jag borde tvätta fönstrena och sy klart gardinerna idag med. Ha,ha allt på en gång, såå typist mig. Jag glömde ju skriva att jag måste tvätta och dammsuga bilen idag med och det måste jag verkligen göra för den ser anskrämlig ut nu.
Usch! förstår inte varför jag stressar upp mig så här...men, men det är väl lika bra att ta tag i måste listan så att jag kanske blir klar med några av alla dagens bestyr åtminstonde.

Om du äre på lusharpan idag så titta noga i kontejrarna - kanske ligger jag själv där som ett gammalt utsketet äpple. ha,ha

Tjingeling.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken måste göra lista :)

Du behöver inte känna dig sysslolös i alla fall. Håller med dig det är så fult med tjejer som är som pinnar med inte en gnutta fett på.



Kram

2009-07-30 @ 14:59:00
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0