Innebär två fritidsledare ett dåligt föräldrarskap?

Idag blir det till att städa, tvätta, handla och packa inför tisdagens långa resa till Härjedalen. Vi ska hälsa på min älskade mormor och hennes gubbe. Sen bär det av till Vallen, stugan. En vecka utan el och vatten. Det är vedspis, utedass och sjön som kommer att gälla. Det ska bli så skönt att komma upp dit. Men resan är lång. En sådan resa innefattar ca 200mil och det kommer kännas extra jobbigt nu då jag redan är åksjuk plus graviditetsillamåendet. Men det är värt det. Min mormor är gammal nu och vi ska hjälpa dem klippa gräset i deras hus samt göra iordning stugan. Det kommer bli mycket fiske och vi ska även gå och kolla in Isbjörnarna som kommit till Orsa. Det ska bli spännande att se dem live.

Hade inte tänkt skriva det här, men jag måste för att kunna släppa och gå vidare.
Mycket tråkigheter har hänt hela detta halvåret så vi behöver verkligen vila upp oss och komma ifrån lite. I dagarna har jag dessutom fått veta att en nära släkting till mig och hennes man suttit och pratat skit om mig och min sambo. De har sagt att vi kommer bli dåliga föräldrar att det aldrig kan sluta väl när två fritidsledare skaffar barn. Att de ser fram emot att se hur jävlig vårat barn kommer bli. Att det inte är samma sak som att jobba med ungdomar som att ha egna barn. Nej, vem fan har påstått det då? Jag har aldrig påstått att det är lätt att ha barn, eller att inte tonåringar är jobbiga. Det är klart att de är, det hör till deras utveckling. Det är normalt inom vissa gränser. Jag själv var urjobbig som tonåring men visste alltid vad som var rätt och fel. Det är något som föräldrar måste lära sina barn. Poliser, socialen är inte ens ovänner utan de finns för att hjälpa. inte stjälpa.
Men däremot har jag poängterat att jag tycker det är viktigt att man lär sig ta konsekvenserna av sitt handlande och att man inte gör sina barn björntjänster genom att backa upp deras dumheter.

Vad ger dem rätten att säga sådana saker om oss?
Det är inte mitt fel att deras ungar inte kan anpassa sig efter samhället och hålla sig på rätt sida lagen. Det är verkligen inte mitt fel och jag kommer aldrig acceptera att någon beter sig som psykopaten (ak5an) gjorde. Å ,varför skulle jag göra det? det borde inte dem heller göra. Det spelar ingen roll hur mycket skit dem pratar och på hur många av pojkens lögner de väljer att tro på. För jag vet sanningen. Så om kombinationen två fritidsledare innebär dåligt föräldrarskap så undrar jag om det är en bättre kombination när två arbetskygga tonåringar skaffar barn?

Häromkvällen så sa min sambo till mig att nu måste du lugna ner dig annars kommer du få ett missfall. Jag var arg, omskakad, upprörd och jätteledsen i hela två dygn för att komma ner i varv igen. Hade jag fått ett missfall pågrund av dem, ja då jävlar hade det blivit synd om den patetiska familjen.
Kan dem inte ta att någon säger emot dem, ja då kan det fanimej kvitta.

Vem vet, om vi en dag blir hittade skjutna, så vet ni vem den skyldiga är.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Himla tråkigt med sådana familjeförhållande, ibland måste man nog bryta kontakten med de familjemedlemmar som lever så,speciellt då det påverkar en själv så hemskt som det gör.



Skönt attdu har mer familj som verkar bra, som du kan vara med :)

2009-07-05 @ 11:00:11
URL: http://hyresfemman.wordpress.com
Postat av: misshopeful

Ja man kommer till en gräns till slut och där är jag nu. Gudarna ska veta att det inte varit lätt att arbeta som fritidsledare där släktingars barn är. Det hade varit okej om de inte hade krävt en ständig dialog med soc, polis, fältassistanter.Det är inte lätt att ringa de samtalen som krävs ibland till hemmet. För de ser ju inte mig som en fritidsledare när jag ringer. Jag är ju bara släktingen som ringer och klagar på deras barn.Ohållbart. Jag har börjat be mina kollegor sköta de samtalen för de håller inte på sikt. Visst får man hålla sig proffesionell men det kräver ju samtidigt att de ser mig som det också och förstår att allt vi gör är för att hjälpa dem inte sätta dit. Men ibland verkar det vara ett lönlöst arbete. Men man får aldrig ge upp om barnets rätt till välmående.

2009-07-05 @ 11:11:13
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Martina

Du, vännen - du måste nog lugna dig lite. Men denna resan kommer nog och bli helt underbar för er bägge.

Det är helt oacceptabelt att människor beter sig så, jag undrar just.. Det låter ju inte som något konstigt att de där två fått en sådan son.



Ni kommer bli superföräldrar, nu känner inte jag Fredrik, men du är en så fin människa, inifrån och ut och du kommer göra det som står i din makt när det gäller uppfostran, och ni kommer aldrig att vara lata. Men det räcker nog ett ert barn ser hur ni är.



Hm trodde det var i Varberg eller nåt ni hade stuga?

Eller har ni flera, för antar att "vallen" ligger i härjedalen?

Låter iallafallhur mysigt som helst!



Njut! Och ta hand om varandra.

2009-07-05 @ 11:45:40
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: misshopeful

Vi har stuga i Falkenberg, det är min mormors stuga uppe på vallen /Härjedalen vi ska till nu. Ska ta en massa foton och visa så du får se hur fint det är. Tack för stödet. Kram

2009-07-05 @ 11:53:52
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0