Fortfarande kramper...

Kramper i natt också men inte lika ihållande, under dagen endast ett par dragningar av krampkänsla. Men känner mig lite febrig, tog tempen men den visade 37,5. I och för sig efter två panodil men jag tror nog att det är ok. Magen megasvullen, äggstockarna ömmar, känner mig nästan lite andfådd fast att jag inte ansträngt mig alls. Känslan av illamående kommer och går det känns ungefår som när man ätit alldeles för mycket mat. Kissar normalt och jag har inte gått upp något. Igår hade jag gått uåå ett halvt kila men idag hade jag gått ner två så det bådar ju gott.

Träffade min läkare angående min whiplash idag, berättade vad jag precis gått igenom och berättade hur jag känner mig idag. Hon visste ju givetvis inte så mycket om just det här med överstimulering så jag beslöt mig för att gå upp till Janos Amosi efter läkarbesöket hos dr Fölsch. Sagt och gjort väl på Amosis klinik pratade jag med en sekretarere/sköterska där (Amosi var på operation,återkommer först på måndag) jag berättade hur jag mådde och hon sa att så ska jag inte känna mig. Hon tyckte att jagskulle ringa till Sahlgrenska och höra med dem om hur jag ska gå till väga. När jag kom hem ringde jag till IVF på SU och fick prata med en jätte trevlig sköterska där. Jag berättade allt och hon lät lite orolig och hörde sig för med doktorn. Hon tyckte att jag apsolut inte ska jobba idag utan bara försöka vila och dricka mycket vatten. Om kramperna återkommer och blir mer ihållande så måste jag in akut - antingen till SU eller till akuten i Borås. Åhh, är ju så trött på lasarett just nu, så jag bestämde att det kanske räcker till en början att vila och dricka mycket. Men om kramperna kommer igen så åker jag till akuten.
Det kändes ändå skönt att det inte är någon fara för embryot utan "bara" min egen hälsa. Men jag ska inte ignorera symtomen utan jag håller koll och antecknar både viktförändringar, temp m.m. Min sambo har åkt till sin mamma så jag är helt allena denna helgen. Behöver jag åka upp och inte vill göra det ensam så följer säkert min syster med mig. Det brukar hon göra. I värsta fall blir jag inlagd med dropp eller i mycket ovanliga fall tömmer de ut vätskan som fyller ut buken till en spärrballong. Hoppas att det räcker med vila för min del. Svullnaden ska vara på väg tillbaka redan så hon, men det har snarare blivit mer svullet. :/

För en stund sedan så ringde sköterskan från SU tillbaka till mig och hörde sig för om hur jag mår och om jag fått några nya kramper sedan vi talades vid sist. Om det inte blir bättre så måste då kontakta akuten sa hon. Vad gulligt att hon ringde tillbaka för att kolla läget. De är verkligen hur trevliga som helst på IVF på SU. Det känns tryggt att ha med dem att göra.

Så då återstår det väl bara för mig att vila lite till då....hm, jag som verkligen ville arbeta....Det fick bli en sjukdag idag och en till imorgon. Ha det gött.

Tjingeling!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej fy vad jobbigt med dessa kramper..

Men det är ju superbra att du känner dig trygg med dem som jobbar där. Och det var verkligen gulligt av hennae att hon ringde tillbaka för att kolla hur du mår.

Hoppas nu att det räcker med vila för dig..

Kramar

2009-01-30 @ 20:41:06
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du fixar detta Mia,jag vet det...

2009-01-31 @ 22:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0