Fruktansvärda kramper i underlivet.

Dagen började snurrigt. Uppe med tuppen - fixa med gelen. Lite bök och kletigt men det funkar ändå bra. Fortfarande öm och jätte svullen men antar att det är så. Har inte gått upp mer i vikt iallafall sen insättningen. Men sammanlagt har jag nog gått upp en 4-5kilo sedan jag startade med IVF-behandlingen. Det är väl bara att gilla läget antar jag. Jag har inte ont av att magen kommer att växa (förhoppningsvis) det är bara vackert. Men rumpan, låren och brösten. De är tillräckligt välutvecklade..ha,ha
Iallafall, jag hade tid hos min läkare på vårdcentralen idag, angående invalidintyget på min senaste Whiplash. Klockan 08:00 stod jag där och skulle betala de 1000kr som det kostar och får då till min stora förvåning veta att det är först imorgon jag ska vara där.hm, lite väl tankspridd nu för tiden.

Var och handlade och när jag kom hem så bröt det loss. Fruktansvärda kramper i underlivet. Det kändes som om äggstockarna kramade sönder allt där inne. Det strålade ända nere från "öppningen" till mellangärdet. Jag kunde knappt stå upp, kände hur tårarna automatiskt var på väg. Men lyckades stoppa dem. Inga mer tårar nu. På med en varm vetekudde, i med två panodil och fosterställning. Det är det som gällde. Min sambo låg och smekte mig på ryggen och i håret tills jag till slut somnade till en stund. Nu har kramperna slutat men det värker fortfarande. Ska be min läkare ta sig en titt imorgon bitti. Jag har ju inte en aning om vad som är normalt att känna och jag är ändå rätt så tålig när det kommer till smärta. Är det normalt med sådana här kramper eller beror det på överstimuleringen. De sa att jag skulle åka till akuten om jag fick plötsliga buksmärtor..men nu är de ju inte sååå farligt längre. Borde räcka att jag kollar upp det imorgon bitti. Är så trött på lasarett nu.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hejsan!

Av en ren slump hamnade jag i din blogg när jag sökte på symtom på sjukdom. Jag upplever precis samma som du skrivit om och det gör så ont. "Fruktansvärda kramper i underlivet. Det kändes som om äggstockarna kramade sönder allt där inne. Det strålade ända nere från "öppningen" till mellangärdet. Jag kunde knappt stå upp, kände hur tårarna automatiskt var på väg." Har du fått något svar om vad det kan vara för fel och vad är överstimulering?



Vore tacksam för svar

Vänligen Frida

2009-04-12 @ 19:43:19
Postat av: Misshopeful

Hej Frida.

I mitt fall så berodde antagligen kramperna på att jag var överstimulerad och med det menar jag att jag gick igenom en ivf.behandling (Provrörsbehandling). Där man stimulerar äggstockarna till att bilda fler äggblåsor. I mitt fall blev det 22stycken vilket är alldeles för mycket. Man ska helst ha 5-9 st. Så kramperna jag hade berodde på att jag var öm kring äggstockarna. Det är iallafall vad de tror. Men jag vet att jag hade så här ont när jag fick ett utomkvedshavandeskap också. Så om du är gravid så kolla upp dig för säkerhets skull.

Hoppas att det löser sig för dig.

2009-04-13 @ 11:09:44
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0