Duschdraperi i svart spets

Yes! Då fick jag äntligen tummen ur och satte igång mitt projekt "att sy ett eget duschdraperi."
 Jag har letat efter ett svart spetstyg hur länge som helst. Jag vet att jag skulle kunnat färga själv men valde att vara lite bekväm just i det avseendet. Först och främst så inhandlade jag ett helt genomskinligt duschdraperi som jag ska sy fast spetsen på. Hittade ett lämpligt sådant på Ikea. Spetsen hittade jag till slut i en välsorterad tygaffär. Det var dyrt men det får vara värt det.

Jag sydde fast spetsen med genomskinlig tråd för att det inte ska lysa igenom. Det var väldigt krångligt att sy med sådan tråd då den envisades med att hela tiden fastna i min maskin. Men jag var envis och gav mig inte förrän spetsen satt på plats. Jag är så gott som klar ska bara sy fast lite atteraljer också i form av små små vinröda sidenbandsrosetteter. Sen så...Picasso skulle i vanlig ordning vara med. Han lade sig på tyget och vägrade flytta sig. ha,ha Så det var ju inte det lättaste att sy rakt och fint med han liggandes på. Japp, så här fint blev det ialla fall.



Givetvis så måste Picasso inspektera resultatet..):
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: vivi

WOW! läckert :)

Självklart måste picasso vara med

2009-01-07 @ 11:43:42
URL: http://burny.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad snyggt det blev..

Har aldrig haft en tanke på att sy ett eget duschdraperi men det kan man ju göra.. Jättebra tips :)

Kram

2009-01-07 @ 17:53:58
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0