Dag 18

Vad tiden går fort. är redan på dag 18 i Ivf-behandlingen. Det har gått mycket bättre än vad jag hade vågat hoppats på. Det var igentligen bara den första 1,5 veckan som jag fick lite vredesutbrott och svettattacker. Nu känner jag mig mest svullen och trött med ständig huvudvärk.
Fast huvudvärken kan jag ändå hantera rätt lätt. Jag är ju van av att ha huvudvärk dagligen, på grund av mina whiplashar. Har ju haft konstant huvudvärk i 11år. Man lär sig leva med den smärtan och det igentligen först när det mynnar ut i migränattacker som man påminns att :javisst ja....huvudvärken är fortfarande kvar.

Tänk om jag bara en endaste dag kunde få känna, hur det skulle kännas att inte behöva vakna upp med huvudvärk och ett ständigt tryck över hjässan. Vilken befrielse det skulle vara. Fast å andra sidan, det kanske bara skulle göra mig mer deprimerad att få känna hur kroppen skulle kännas; om dessa två människor som körde på mig hade kunnat köra bil!!
I 11år har jag nu kämpat för att få upprättelse för de skador de åsamkat mig psykiskt och fysiskt. 12% invalid blev jag  och kommer troligtvis aldrig kunna arbeta 100%igen. De senaste åren har jag och är fortfarande halvt sjukpensionär. Inte mycket att hurra för. Läkarna och försäkringskassan ville först att jag skulle bli sjukpensionär på heltid men jag vägrade.Vad skulle det vara för liv? Inget socialt liv som ett arbete innebär och fy vad tråkigt att bara drälla omkring hemma. Näeh, det livet är inget för mig och jag blir inte mer handikappad än vad jag gör mig.Så det är bara att kämpa på. Aldrig ge upp!
Nu är båda fallen uppe i trafikskadenämnden och givetvis så ska handläggaren där gå i pension så det ska tillsättas en ny som ska läsa in sig på 11års pappersarbete. Suck! Jag kan vänta i 11år till men jag ska ha min rättmätliga ersättning. Aldrig att jag kommer att gå med på några skambud. Ekomomisk ersättning för alla de år som jag inte kunnat arbeta på eller bara arbetat deltid, pensionssparandet som inte blir 100% när man inte arbetar 100%, det ska de ersätta mig för. Alla årliga läkarbesök, mediciner etc  allt.
Jag ger mig inte.jag ska inte behöva bli lidande för att några kärringar inte var tillräckligty uppmärksamma i trafiken och körde  på mig när jag satt parkerad i min bil - Båda två dessutom....idioter!

Ja,ja jag blir ju inte gladare av att påminna mig om eländet. Jag måste gå till min sjukgymnastik igen och få lite nya tips på träning. För om jag förhoppningsvis blir gravid så måste jag finna sätt att arbeta upp min kropp på så att jag klarar av en graviditet med tanke på bäckenet, nacken och ryggen.
Jag ska ta tag idet här....snart. Men nu ska jag snart gå till jobbet, så det får bli imorgon.

Herrgud vilken uppblåst mage jag fått!
Tänkte först att det var julmaten och allt godis som jag tryckt i mig nästan heeela december månad. Men nu när jag tänker efter, så brukar jag då inte svullna till på det här viset.
Så jag läste igenom bipacksedeln på Synarelan och där stod det ju klart och tydligt att det kan bli en viktförändring och jag som hoppades att den skulle gå nedåt :/ ha,ha så dumt. Men en annan bieffekt är även ödem (svullnad) och jag undrar jag om det inte kan vara lite så för det känns liksom inte som fett direkt utan jag känner mig just svullen.

Återigen får jag påminna mig om att jag gör det här för en "högre" sak och att det är värt alltihop. Vilket det ju också är om allt klaffar som det ska. Börjar bli redigt nervös inför nästa vecka, då jag ska starta med sprutorna. Jag måste fixa det här nu och det gör jag. Jag måste bara gå in i  mig själv och leta upp en stor portion mod. Det är inte det att jag är rädd för själva sticket eller att det skulle göra ont att ta spruta i magen, för det finns ju emlakräm som bedövar.
Nej, utan det är just själva grejen att sticka sig själv.
 Hur ska jag klara av det rent praktist? äeh! det gör jag.....måste ju.

Tjingeling!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej.. Ja det är inte lika brottom när de har gjort fel .) Och någon ursäkt det förväntar jag mig inte att få precis jag blir nöjd bara min pengar kommer nu i Januari..

Usch svullen är inte kul att vara. Min kropp börjar väl så sakteliga att pytsa ut all vätska jag samlade på mig med Kimmen i magen :)

Så snart kanske man kommer i lite snyggare skor än gympaskor :)

Kram

2009-01-08 @ 12:41:15
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: jocke( emmis pappa)

fIDDE KAN VÄL STICKA DIG!!!

2009-01-08 @ 14:12:41
Postat av: Misshopeful

Jocke!

Min kära sambo vill inte sticka mig säger han. Han vägrar, antar att han tycker det känns lika olustigt som jag :)

kram

2009-01-08 @ 20:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0