Träningsfreak - soffpotatis.

TILL DETTA ---->
Hur kunde jag låta detta ske? Från att varit ett träningsfreak, med träning 6-7 dagar i veckan och ständigt i rörelse till att bli en stillasittandes soffpotatis som hellre tar bilen till affären än en uppfriskande promenad. Så deprimerande. Har i hela mitt liv alltid varit smal och fin i kroppen men nu....vad kan jag säga! Suck!
Men eftersom jag ändå bestämt mig för att ändra min livsstil så ska jag ta mig tillbaka till mitt "gamla" liv vad gäller träning och kondition. Körkort är toppen, men herregud vad lat jag blev.
Nu är det dags att ta tag i det här - vägrar låta detta fortsätta. Positivt tänk, benhård motivation (Eh, måste hitta den bara...;) Sen så. Det får ta den tid det tar men från och med nu är det slut på soffliggandet.
Nu ska jag gå och träna: kondition och styrketräning. Meditation i eftermiddag. En skön söndag alltså. Synd bara att vi inte har ett badkar. Hade varit fantastiskt skönt att koppla av i ett varmt väldoftande skumbad.

Till gymmet!! Marsh pannkaka!

Nu har jag verkligen varit duktig. Först körde jag Power Plate - gick igenom hela kroppen. Sen körde jag konditionsträning på trampmaskinen den är grymt effektiv eftersom man samtidigt som man tränar ben, rumpa, mage, rygg så finns det "stavar" som gör att man samtidigt tränar armarna, axlar. suveränt. Brukar köra löpbandet men idag gjorde jag ett undantag. Efter konditionen styrketränade jag. Gick väl så gott som igenom hela kroppen  men koncentrerade mig på armar, rygg, mage. Inte bra att ta allt på en och samma gång. Iallafall inte om man tränar som jag gör. När jag sedan hade tagit ut mig fullständigt och var spyfärdig. Så lade jag mig i massagefåtöljen i 45 minuter. Gud så skönt det var. Nu tänker jag först ta en dusch för att sedan meditera en stund. Vilken underbar söndag.

Kanske finns det tid och ork till att måla en tavla ikväll eller varför inte färga håret...ha,ha skämta bara ingen färgning ännu. Eller, kanske.....hm får se. Ska ju inte hålla på att färga, klippa och möblera när jag är rastlös. Nu har ju äntligen håret vuxit ut en bit, det blir till att trotsa impulserna där idag känner jag. :)
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0