Gott Nytt År!



Ett helt år har gått och det har varit ett väldigt turbulent år för min del. 2009 har varit det år mina hormoner åkt upp och ned och långt ut åt sidorna. Glädje, sorg, tomhet, tårar, skratt, nervositet, hopp, tacksamhet, kärlek.....etc..etc jag kan nog räkna upp alla kategorier.

Något jag verkligen lärt mig och som jag kommer ta med mig från det gångna året är att man ska ta vara på de små tingen i livet. De stunder som fyller ens själ med styrka, kraft och energi för att inte tala om ork. Att försöka leva i nuet och njuta av det som är bra. Att inte ta allt för givet och att inte skjuta upp allt på morgondagen  för då kan det vara försent. Jag har lärt mig att trots stora bakslag och motgångar så kommer det alltid något positivt ut från allt elände. Allt sker av en mening!
Jag har lärt mig att inte låta mig sjunka allt för djupt ner i depressionens svarta hål utan har istället kämpat med näbbar och klor för att hålla mig kvar åtminstonde på kanten och det är ett jätte stort steg i rätt riktning. Jag har lärt mig till att lyssna på mitt inre och på min intution.

Jag har för första gången i mitt liv lyckats med bedriften att vända ett stort stort bakslag (det misslyckade ivf-försöket omgång 1)  som annars skulle ätit upp mig inifrån och gjort mig djupt deprimerad till att istället tvinga mig själv att tänka positivt. Vad är bra för mig? Hur ska jag tänka för att jag ska må så bra som möjligt? osv..osv och det lyckades. Det var inte lätt men jag lyckades tillslut. Det här var den perioden jag hade min konstutställning och några av de tavlor jag då gjorde blev resultatet av den förvandlingen inom mig.


Några tavlor från min utställning "RESAN"

2009 var det året jag lärde mig att be om hjälp....jag kunde ju inte köra på som vanligt när jag äntligen blivit gravid. Jag tvingades be människor i min omgivning om hjälp och jag fick den. Visst jag har fortfarande lite problem med att inte bara "bita ihop" och köra på men jag har blivit mycket mycket bättre på att ta det lugnt.
Har inte haft något val.

Jag har börjat tänka på ett annat vis vad gäller livet. Jag har vänt in och ut på mig själv och mina känslor vad det gäller min familj och de förhållanden jag har till personerna i den. Jag orkar inte hålla på att bråka och jag vill inte ha manupulation, lögner, elakheter i min närhet. Då får de vara.
Mitt liv är mycket värdefullare än att slösa bort tid och arrangemang på skitsnack.
Den tiden är förbi - jag månar om de som älskar mig och som jag älskar, jag värdesätter livet annorlunda nu än vad jag gjort förut. Jag försöker beskriva för dem som jag älskar hur jag innerst inne tänker och känner. Jag vill att vi ska vara sanna mot varandra och framför allt sann mot sig själv. 


Kanske har min mediala utveckling varit en stor del till att jag kommit så här långt. Jag vet att om jag verkligen vill ha något så kan jag få det om jag kämpar och tror på det och inte ger upp hoppet.
2009 blev det året jag tog tag i min mediala sida och började arbeta med att utveckla den. Det har gett mig så otroligt mycket glädje och samtidigt ett inre lugn och jag ser fram emot den fortsatta utvecklingen.

2009 blev det året jag äntligen lyckades bli gravid.

Som jag/vi längtat och kämpat för det här. Min högsta dröm påbörjade sin resa under det här året (ja, igentligen långt långt tidigare men jag tänker på miraklet som just i skrivandets stund växer inuti min mage) och 2010 då kommer äntligen resultatet. Ett barn! Den vackraste gåvan fick vi och kan man få en bättre start på nästa år.

Jag tänker även på alla dem som inte ännu lyckats med sina ivf-behandlingar...till er vill jag bara säga att kämpa på - tappa inte hoppet. Erat barn kommer till er till slut. Om inte genom egen graviditet så finns det så många ensamma barn där ute i världen som bara väntar på eran kärlek. Jag önskar er all lycka till och hoppas att år 2010 även kommer bli erat år.

Till alla min nära och kära som läser det här vill jag bara säga:
 Tack för erat stöd och eran kärlek - det är guld värt.


 




GOtt Nytt År på er allihop.

 

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Gott nytt år!!!



vilken resa du gjort 2009.

Nu kan det bara bli till det bättre...:)

2010-01-01 @ 00:21:56
Postat av: mia

gott nytt år på dig och f... ni kommer få ett fantastiskt år och vi kommer finnas där för er hela tiden!!! kramar i massor mia ;)

2010-01-01 @ 11:07:37
Postat av: Linda L-Å

love u!

2010-01-01 @ 12:52:48
Postat av: Ellen

God fortsättning!!



Håller med dig i det du skriver....att man ska ta vara på alla små ting..inte ta livet förgivet...



Det var nåt ja lärde mig när mamma dog....att nåt så tragiskt måste hända för att man ska stanna upp...tänka efter o sluta ta livet så förgivet...



Lev livet som om det vore den sista dagen i ditt liv....tala om o visa dina nära o kära hur mycket du tycker om/ älskar dem...



Ja önskar dig all lycka till under 2010...med bebisen o allt....o ja kommer att följa ditt liv sen oxå...



Vet hur det är o inte få sin dröm uppfylld tills den dagen då allt förändras om man lyckas...



Kram o ha en trevlig helg...

2010-01-01 @ 16:43:16
URL: http://www.jagochlivet.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0