Längtar...



Bebben har fått julklappar, fina söööta sådana. Från Vivsan fick h*n de här;


I paketen gömde sig tre ursöta haklappar, en snuttefilt/kanin och en underbart mjuk och fin babyfilt som får följa med till BB. Den är redan tvättat och nerpackad.

Sen hade bebbens farmor köpt pyttesmå stickade babystrumpor och små vantar.


Givetvis så har även älsklingen och jag inhandlat lite mer babykläder i olika storlekar. Trodde vi hade lite kläder i st 50/56 men oj,oj jag hade fel. Nu vart det inte lätt att välja vad man skulle ta med sig till BB. Men ett par givna klädesplagg är de små snickarbyxorna i st 50 som jag köpte när jag var 19år. Dem skulle mitt första barn ha. Så så får det bli. Det känns helt overkligt att vi snart redan är där. Många frågor och tankar dyker upp i huvudet nu såhär innan det är dags.
Hur kommer förlossningen bli, kommer jag fixa en förlossning utan bedövning..?! Jag har ju inget val där och är tacksam för att jag slipper gå igenom allt själv. Vad skulle jag göra om jag var alldeles ensam om inte min sambo fanns där? Tycker så fasligt synd om de kvinnor vars män är ynkryggar som inte finns där och stöttar när deras eget barn föds till världen. Samtidigt är jag så in i h-vete tacksam för att jag lyckades träffa en som aldrig hade låtit mig gå igenom allt utan honom. Den här dagen är lika mycket hans som min och det är ju vårat barn som föds. Kan man vara med om något vackrare? Vårt band oss emellan kommer bara bli än starkare.
Det känns otroligt skönt att jag har min sambo. Han skulle aldrig lämna mig ensam, inte en sekund skulle han vika från min sida, de skulle få tvinga ut honom isåfall :)
Vi har väntat och väntat på den här dagen och äntligen ska vi få den familj vi så länge har väntat och kämpat för. Visst har vi haft det jobbigt och konstigt vore väl det efter allt vi tvingats gå igenom om det inte skulle påverkat oss det minsta. Men vi har bestämt oss för att göra allt i vår makt för att få en så trygg och harmonisk familj som möjligt. Man måste ju kämpa för det man tror på. Vi älskar varandra och kommer alltid finnas vid varandras sida. Bara tanken på att föda vårt barn och se älsklingens ögon när han klipper navelsträngen. Åh, gud vad jag längtar till den dagen.
 
Vi har nu packat BB-väskan med allt från kläder, filt till bebben, till kläder och hygienartiklar till mig och till min sambo samt saker som vi kan roa oss med under den långa väntan. Det här kommer bli en alldeles speciell och minnesvärd tid i vårt liv. En tid och upplevelse vi för alltid kommer att dela.
Tänk vad vackert det är. Jag är så tacksam för att jag får vara med om det här.
En egen familj, Mamma, pappa & barn och lilla picasso förståss.
Det hade jag aldrig trott skulle inträffa för några år sedan.
Men nu så blir min allra högsta dröm verklighet och det känns fantastiskt overkligt. Jag kommer göra allt i min makt för att bli en bra mamma och jag vet och är övertygad om att min sambo kommer bli en alldeles utomordentligt bra, trygg och kärleksfull pappa.



If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0