Hot as hell, here in Klimakteriet.


Åh, fy för klimakteriet säger jag bara. Känns som om jag kokar inuti. Svetten rinner och jag känner mig smått lättirriterad och sömnsvårighet + huvudvärk. En veckas sprayning med Synarelan snart och jag måste säga att det gått ganska bra hittills. Känner mig dock något svullen nu och det är inte roligt när jag precis hade gått ner extrakilona från förra ivf-behandlingen. Ja,ja det är inget att grina över - bara att ta tag i det efteråt, jag menar jag blir ju inte smalare av att sitta och tycka synd om mig själv och dessutom vill jag ju ha en stor gravidmage...
kanske, kanske vågar inte riktigt hoppas på nåt för fallet blir så tungt om det misslyckas ännu en gång.

Jobbade till sent igårkväll - stupade i säng vid 01-tiden. Vaknar lite innan kl 8 i morses av att de håller på att gräva upp gräsmattan...suck ingen vila här inte. Så det var ju bara att gå upp och passa på att slänga in lite tvätt i tvättmaskinen. Känns som att jag inte gör annat den här helgen. Jobbar, tvättar, städar.....jag vill också slappa vid havet. Imorgon ska jag dessutom fortsätta slitaget av min kropp med att flytta på alla mina grejer (möbler och antika gamla saker) från min lillebrors källarförråd, för han ska flytta. Frågan är vart jag ska göra av allt? Jag kan ju inte göra mig av med en vacker gammal spinnrock, en brandsläckare från förr, ett dockhus som min morfar gjort osv, osv...det går ju bara inte.


Herregud vad varmt det är nu!! men det kan snabbt växla över till ett mer frossliknande tillstånd. Det svänger här i klimakteriet. Som en riktigt snabb hormondans - inuti. Stackars dem som går igenom klimakteriet i flera år. Nu vet jag vad jag har att vänta mig. Nu är jag tillfälligt inne i det för andra gången i mitt liv och det kommer minst bli en gång till. The grand finale...den låååånga klimakteriefasen - usch! 
Nej , nu lägger jag ner skrivandet, jag måste ta en kall dusch och kyla ner mig.
// Klimakteriekossan
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0