Choklad-sockerkaka

Förra helgen fyndade jag ju på loppismarknaden  
i Glommen.
Den fina gamla bakformen.
Igår kväll bakade jag i den och så här fin blev kakan.
Jag bakade en special kaka till min älskling
som proppsade på att det skulle bli bakat en kaka....
för han var ju såååååå sugen på det och
vad gör man inte för kärleken? :)





Det blev en Choklad-sockerkaka.


Spännande att baka i en kakform med lock. Det tar dock ca 15 minuter längre än utan.


Choklad-sockerkakan..hög och fin.

Recept:

Ingredienser

2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 1/2  tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1  dl mjölk
200 g blockchoklad (ljus/mörk)

matfett och ströbröd till formen

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa sockerkaksformen. Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt. Blanda samman mjöl, bakpulver och vaniljsocker.

2. Smält smöret och häll i mjölken, så att allt blir ljummet. smält ner blockchokladen i mjölkblandningen. Häll mjölkblandningen i socker blandningen och rör om. Vispa ner mjölblandningen i smeten och häll den i formen.

3. Grädda kakan i 175 graders ugn i 30 minuter. eller om du har en form med lock ca 45 min. Känn med en sticka om den är klar. Är stickan helt torr är kakan klar.


If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Ser jättesmarrigt ut!!

2009-04-23 @ 09:47:45
URL: http://badhusgatan.blogg.se/
Postat av: Hoppets låga

Oj, vad häftig med en hög modell. Kul med variation. :)

2009-04-23 @ 10:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0