Beslutsångest.




Jag har sådan beslutsångest. Jag vet inte hur jag ska tänka ,känna vad som är bäst eller inte. Jag måste bestämma min så fort mensen kommer. Orkar jag köra en ny IVF-behandling med allt vad det innebär en gång till?? Orkar jag göra detta nu eller ska jag vänta till efter sommaren? Känner att jag velar fram och tillbaka och min sambo låter mig bestämma detta helt själv. Eftersom det är min kropp som genomgår den stora förändringen och all påfrestning. Jag mår mycket bättre psykiskt nu än under förra behandlingen, känner ett lugn inom mig som jag aldrig förut kännt. Stressar mindre och trivs med mitt liv i det stora hela. Så på det sättet känner jag mig redo...

Men..

Usch!! Bara tanken att behöva gå igenom en till ÄP får mig att vilja kräkas rätt ut. Det gjorde så in i h-vete ont. Tänk om det här försöket också resulterar i en massa död. Inget färskt embryo som ville stanna kvar och växa sig stor, inte ett enda fryst embryo som klarar uppvärmningen. Jag menar hur stor chans är det att vi skulle misslyckas en gång till. När de sa till oss att vi skulle ha jättestora chanser att få tillbaka ett ägg. Det är ju 75 - 80% att ett fruset embryo klarar upptiningen och INGET av våra fyra....klarade sig. Orkar vi gå igenom fler misslyckanden.
Jag vet att jag ska hålla mig positiv men ärligt talat: det ser rätt nattsvart ut för våran del. Eller är det lika bra att köra nu och se vad som händer och om det nu inte skulle funka så har vi ett försök till. Herregud vilket jävla lotteri.



Hur kunde det bli så här? Det här var ju inte vad jag planerat. Vid min ålder skulle jag ha eget hus, barn, gift, körkort, egen bil, fast anställning. Nåja. Jag har en fast anställning på ett arbete jag stormtrivs med (än så länge).....körkort - JA, egen bil - JA. Tre av 6 är väl inte sååå dåligt. Jag menar vi bor i en tvåfamiljsvilla och jag är lycklig tillsammans med min sambo...Men det fattas något väldigt väsentligt i vårt liv: Vad kan det vara?? Ja, just det ja, BARN kallas det visst.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: mia

tänker på er jätte mycke!!! kan inte råda varken det ena eller det andra, men jag och jocke finns här... kramar i massor, mia

2009-04-16 @ 18:28:39
Postat av: Linda L-Å

Du/Ni fixar detta!! Tänk på oss som finns här o stöttar Dig/Er genom hela processen. Vi ställer upp! Det behöver inte alls göra lika ont vid ÄP denna gång. Du verkar mycket starkare i ditt tänk redan så nånstans i dig har du nog bestämt dig, ellerhur? Puss o kram Linda

2009-04-16 @ 21:18:17
Postat av: hoppets låga

min väninna fick på första ÄP endast 2 ägg, men på andra försöket med annan medicinering/dos fick hon 13 ägg varav 11 blev befruktade och 9 nedfrysta, 2 stycken satte de in samma vecka. Menar bara att om du/ni bara orkar så kan det lyckas bättre nästa gång med fler embryon och mera bedövning :) (jag lever ju på hoppet)

2009-04-17 @ 18:40:25
Postat av: Martina

Du fixar det Maria.! Det är ju värt att chansa. Ni kan ju inte förlora något på det sättet. Antingen vinner ni, eller så är ni tillbaka där ni är nu. Jag ska hålla alla mina tummar och tår och kattens klor. Kramar!

2009-04-17 @ 22:47:59
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Lilla J

Jag vet hur du känner, det är inte ett lätt beslut. Tiden går ju, hur man än vrider och vänder på saken. För mig kändes det dock ganska självklart att skjuta upp 4:e IVF:n till efter sommaren. Det känns välbehövt med en längre paus och att bara kunna njuta av sommaren utan färsk sorg om vi bestämt att göra försöket nu och det skulle misslyckas igen.



Lycka till med ditt val!

2009-04-18 @ 17:28:37
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0