En dag kanske det blir ett barnrum.

Idag har jag umgåtts med min mamma hela dagen. Vi har varit på shoppingrunda i flera timmar. Det har varit roligt och tiden har bara flutit iväg. Jag har inhandlat lite julklappar till min kära sambo. I år vill jag verkligen skämma bort honom, det är han värd. Ett under att han stått ut med mina humörsvängningar, det är knappt att jag gör det själv. ha,ha.
Ringde pappa idag och grattade honom på hans födelsedag. Han har som vanligt fullt upp med politiken, stackarn. Jag är lite orolig för honom, han borde ta det lite lugnt. Vill ju att han ska lära känna våra barn som jag hoppas att vi kommer få en dag. Idag har jag kännt en skön känsla när jag tänker på den närmaste framtiden - tänk om IVF-behandlingen fungerar. I såfall blir vi föräldrar i Oktober månad. Det känns helt overkligt. Tänk om! Jag är verkligen så redo för att bli mamma och min sambo kommer bli världens bästa pappa. Han har allt som jag tycker att en riktig MAN ska ha. Han är omtänksam, kärleksfull, uppvaktande, trygg, rolig, snygg, kramig, lekfull, allvarlig, klok, intelligent och han är min. Min att älska! Jag är lyckligt lottad :). Sen att han äger de vackraste korkskruvar gör ju inte saken värre, direkt. Hoppas att våra barn ärver han underbara lockar.
Känns lite underligt att packa upp och göra iordning arbetsrummet som en dag kanske ska bli ett barnrum. Det kommer bli sååå mycket roligare att inreda ett sådant. Jag har så mycket ideer som jag vill förverkliga. Det rummet ska vara en inspirationskälla till fantasi, lek och kreativitet. Fast samtidigt så måste det ju genomsyras av lugn och ro...hm. hur får man ihop de två? Men det behöver jag ju som sagt inte tänka på ännu.
Min chef sa till mig på skarpen idag. Han sa att jag inte får arbeta så mycket som jag alltid gör nu när jag ska försöka bli gravid och gå igenom ivf-behandlingen. Jag har verkligen tur som har en sån omtänksam och förstående chef. Jag önskar att alla som ska eller går igenom det här också har människor runt omkring sig som månar om dem. Det är en skön känsla att känna sig omtyckt. :)
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hoppas verkligen att det har gett resultat. Lycka till..

Mvh Angelica

2008-11-18 @ 21:15:37
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0