Dreamhack - VIP


Nu åker jag och en vän till Dreamhack för första gången. Det ska bli spännande.
Alldeles gratis också..ja,jamensan vi står uppskrivna på gästlistan.
fint ska det vara. Ha,ha

VIP - Very Important Person


13.000 platser på Dreamhack med en åldersnitt på 18år. Det var en häftig känska att få ta del av den här världen. Jag förstår att så många människor vill ta del av den här megahappeningen som Dream hack faktist är. Eftersom vi var där i studiesyfte så gick vi en runda för att kolla i hur många som på en rad på 32 personer som drack annat än Jolt cola. Gissa hur många? 2st drack vatten. Det är sjukt hur mycket koffenirika drycker som fanns i det här lokalerna, Joltcola, monsterdryck etc.etc. Några enstaka ställen sålde ädå vatten, loka, smile och annan dryck. Men sedan fanns det ju stora stånd med uppradade Joltcola och där var det endast det som såldes.

Men vi satt och lyssnade på en debatt mellan dreamhack och olika idrottsförbund, den var intressant för det märks ändå tydligt att de båda ser fördelar av att ha ett störra samarbete dem emellan. Båda sidor har något som den andre vill ha och så vidare. Att hälsotänket börjar slå igenom på riktigt även i den här världen syns. Det existerade ändå fysiska aktiviteter runt omkring ,även om det var väldigt få så börjar det kanske växa fram allt mer. Maten som fanns att köpa var ju givetvis Billys snabbpizza, pizzaslizar, hamburgare men sen fanns det undantagen som faktist serverade thailändskwok, medelhavswok och en restaurang som serverar både frukost, middag, lunch, kvällsmys. Så visst kan man hitta de lite nyttigare alternativen om man vill. Frågan är ju den...Vill man?!
Vi gick runt i alla fyra spelhallar och var även uppe och kollade sovsalen. Inte många var där när vi var där men så var det ju första kvällen också. Antar att fler kommer dra sig dit så som idag för att vila ögonen från dataljusen.

Jag blev ändå lite besviken för jag trodde att det skulle vara mer ljud och happenings runt omkring än vad som var. Har för mig att det brukar vara ett stort disco på Dreamhack men jag kan ha fel. I år var det då inget sådant där. Sedan tycker jag att det inte var någon som helst koll på vad besökarna har med sig in på mässan. Om de hade velat smuggla in saker dit så tror jag nog att det hade gått alldeles för lätt. Jag antar att Dreamhack är drogfritt och borde väl således ha någon slags kontroll. Det kanske de har men inte när vi gick in i allafall.

Nästa år ska vi försöka få med fler av våra fritidsgårdar till Dreamhack - här finns det ju alla möjligheter till att finna sätt att nå ut till ungdomarna på. Det är jätteviktigt att vi vuxna verkligen tar reda på vad det är som lockar våra unga till detta leverna. Kanske kan vi lära oss av dem och de av oss. Det är jag alldeles övertygad om.
Här är lite bilder från gårdagens Dreamhack.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0