En djupare mening...

Nu har jag skissat upp nya ideér på kommande tavlor och Ja, visst märks det att jag är inne i en speciell period i mitt liv. Bilderna som målas fram skapas från ingenstans. Jag startar med en blank sida sen börjar jag bara måla och har ingen aning om vad det skall bli förrän halva skissen är klar...Jag stänger av all tankar och lever mig bara in i bilden. Låter väldigt flummigt...ha,ha men det är faktist så det går till. Jag känner att det bubbler fram en massa bilder som bara längtar efter att få målas ner, så det är väl bäst att jag sätter igång medans inspirationen finns.




En djupare mening av den här skissen är ju inte så svår att förstå. I mitten ett foster med vingar som för mig symboliserar en gåva/hopp. Fostret är placerat inuti Ging &Gang - balansen mellan kvinnan och mannen (kärleken). Bakom fostert har jag även målat en åtta. Åtta symboliserar evigheten, kretslopp (man föds, dör och lever igen). Runt den stora cirkeln flammar det av liv.
Jag är inte färdig med skissen ännu och jag har planerat att måla den i torrpastell då det materialet bäst lyfter fram känslan i det här motivet.




Ja, ibland kan man undra vad jag går på kanske..ha,ha Svaret är Synarela....:)
Samma här att bilden målade sig själv. Fram kom månen som för mig är av stor betydelse och står för klokhet , kvinnlig kraft m.m, Kvinnan som i form av ett träd förgrenar sina rötter djupt ner i moder Jord. Nere i Jorden kan man urskilja hav och kanske är det för att jag själv är född i vattumannens tecken - vem vet? Håret på trädkvinnan är av eldslågor och kvinnan är gravid och i magen syns åter Ging & Gang. Den här skissen innefattar eld, jord, vatten, luft. Vilket även min livstro går ut på. Kvinnan är ett med naturen. Jag har inte riktigt bestämt om jag ska måla den här i akryl ,olja eller torrpastell....
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: trollpackan

Jag hade nog valt olja, men jag är lite part i målet eftersom jag tycker bäst om att måla i olja och då gärna målar "vått i vått". Akryl torkar så fort, gillar inte det riktigt.

Torrpastell kan nog bli fint i och för sig, men det dammar så...jag tycker att jag får ner det i halsenfniss

2008-12-29 @ 18:42:10
URL: http://www.trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: trollpackan

Du har en utmaning att hämta hos mig;)

2008-12-30 @ 15:28:59
URL: http://www.trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: Angelica

Hej nu har vi kommit hem från BB.. Allt har gått jättebra.



Verkligen fina skisser..



Önskar er ett gott nytt år!!!!!



Kram

2008-12-31 @ 09:53:24
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0