Egendesignad vinteråkpåse

Har letat och letat efter den perfekta vinteråkpåsen. Jag ville ha en ullig varm och gosig och ordentlig påse. Men fann inget av intresse vare sig i affärerna eller på nätet. Dessutom tar de hutlösa priser för en ordentligt fodrad vinteråkpåse och då tänkte jag att...hm, om det inte finns en åkpåse som faller mig i smaken så får jag la sy en. Hur svårt kan det vara? Så igårkväll vid 17tiden blev det en åktur till tygaffärn. Jag inhandlade ett ulligt tyg (1m för 149kr/m), ett ullyttertyg med rutmönster (1m för 69kr/m), en 70cm dragkedja för 40kr, 2st dragstoppar för 5kr st, en svart trådrulle för bara 10kr (fynd) och så ett tjockare resårband 2m för 8kr.
Allt som allt 276kr.
Sen kunde jag ju själv bestämma hur den skulle se ut. Det var lite pilligt och 2st symaskinsnålar, lite svordomar och lite finess så blev den klar på 4timmar.
Jag hade inget mönster att gå efter så jag tog loss sittöverdraget från min vagn (Emmaljunga edge duro) och mätte efter den sen gjorde jag knapphålsvarianten på fempunktsbältes ställena.  Jag gjorde en lång påse så att hon kan använda den även nästa vinter eventuellt. Man kan ju ha den i pulkor också. Blev jättebra. Givetvis kommer jag ju på nya roliga detaljer jag skulle velat ha med men som nu är försent att göra. Så kanske att jag gör en till åkpåse. Jag menar för det ynka priset som man betalar om man syr den själv, ja då har man råd med flera. :) Dessutom är det roligt att ha en som ingen annan har. Nu ska jag bara brodera in en snöflinga sen är den klar.


Slutresultatet blev så här. Alva verkar nöjd.




Alva myser på det gosiga tyget..
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hoppets låga

Å va fiffigt.

Den blev ju ursnygg. Ser jättevarm å mjuk ut.

Alva kommer garanterat att trivas i den i vinter.



Må så gott,

kram Hoppets låga

2010-10-05 @ 20:33:56
Postat av: Malin

Hade jag varit hälften så duktig som du så hade jag oxå gjort själv. Men nu är jag ju tyvärr inte det :-) Men däremot har Maja tjatat på mig att jag ska lära henne virka, men jag har fullkomligt glömt hur man gör. Men nu vet jag vem som ska få visa henne :-) vilka söta figurer, you go girl! Om du visar oss kan vi oxå göra sådana söta djur/dockor /puss & Kram Malin & Maja

2010-10-06 @ 07:59:14
Postat av: smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då )



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-10-12 @ 06:11:01
URL: http://smyckestokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0