omg!!! hörntand redan?

Jojo precis som överskriften säger..Upptäckte för en stund sedan att vår lilla dotter håller på att få sin första tand. Jag kände på överkäken hennes och där minsann..där stack det ut en liten liten bit av en vit hörntand på vänster sida. Jag blev helt paff och kollade genast upp i bvchäftet när dessa tänder är beräknade att komma och det visade sig vara runt 16-20månaders ålder. I vanliga fall så kommer framtänderna först och ungefär när barnet är runt 6månader. Men Alva är ju 3,5 månad gammal. Ha,ha det var till att vara tidigt ute.

Aj,aj mina bröstvårtor kommer få lida pin om utveckling fortsätter så här. Kankse stannar det upp nu och så växer det mer om några månader. Men nu förstår jag ju varför hon tuggar på allt och varför hon dreglar såååå mycket. Ha,ha mammas lilla flicka!

Min äldsta syster fick tydligen också sina hörntänder först, men det är också den enda jag hört talas om.
Har ni varit med om något liknande?

Kram kram
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0