Domen har kommit.

Domen har kommit:


"Nedsättningen anses bestående för all överskådlig framtid."

 Tack vare att två personer inte kunde köra bil så har jag nu alltså blivit 50% sjukpensionär för resten av mitt liv. Så jävla upplyftande livet kan vara ibland!
Fick brevet från försäkringskassan igår.

Första gången jag blev påkörd var 1997, då satt jag parkerad på passargerarsidan när en kvinna körde snett in i bilen. PANG!! Hon blev bländad av solen sa hon och såg inte bilen som stod parkerad. Kolla upp synen då kanske!

Andra gången stod jag still strax innan en rondell när en annan kvinna körde med ganska hög fart rätt in i baken på min bil. Hon hade inte ens ögonen fram utan var mer orolig för av och påfarterna innan rondellen att hon missade den lilla detaljen att jag var där. Bilen hamnade hos skroten och själv blev jag 12%invalid. För resten av mitt liv.

" whiplashskador plus en scoliosopererad rygg - det är grejer det."
Men jag ska väl inte klaga , det finns dem som har det mycket sämre. Som om det skulle vara någon tröst. Skulle inte tro det. Vad tröstar det mig att andra lider ännu mer?! Korkat talesätt, enligt mitt tycke.

Nu är jag mammaledig och är jättelycklig över det samtidigt som jag brottas med ständig huvudvärk och ryggsmärta. Tredje dagen på raken jag vaknar med en grymme huvudvärk. Huvudvärk har jag haft varje dag sedan olyckan 1997 men ibland så mynnar den ut i migrän vilket den gjorde i förrgår och igår. Men nu kan jag inte ta smärtstillande då jag ammar min lilla dotter och vill inte gå på starka tabletter med en nyfödd. Så det är bara att bita ihop. Men visst, just nu när lillan lider av magknip och gråter rätt friskt emellanåt då är det inte lätt när man samtidigt bara vill spy av migränhuvudvärken.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Jag har en vän som testat akupunktur...

2010-03-15 @ 07:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0