En heldag med brorsan.

I torsdags var jag i Skene och röntgade buken. Min käre bror följde med mig som stöd och för att hjälpa mig med lillan. Det var en solig dag. Jätte skönt ute och jag var jätte nervös inför själva undersökningen. Tänk om de skulle hitta nåt som inte skulle finnas där. Vad skulle jag då göra?
Med ultraljud undersökte läkaren mig noggrannt. Han gick igenom hela buken och alla organ. Magmun. Mjälte, lever, galla, njure, gallblåsa och allt såg bra ut. Knölen misstänker han är en fettkula som gömmer sig i fettet. Den är fortfarande för liten för att kunna hitta med ultraljud (ca: 3-5mm). Läkaren tyckte att jag ska göra en gastropi på tarmarna och magmunnen. Usch! Tja, vi får väl se hur det blir med det. Jag har fortfarande ont så jag får väl överväga det ialla fall, även om själva ingreppet skrämmer mig.
Lättad gick vi sedan ut från lasarettet och satte oss och fikade i solen.


Alva myser i morbrors knä.

Efter lasarettsbesöket bestämde vi oss för att åka till Kype för att fiska och gå och strosa lite. Detvar ju så himla fint väder. Så dit åkte vi. Brorsan flugfiskade och jag och Alva myste vid sidan om. Vi gick runt sjön några gånger. Drack lite kaffe och käkade lite glass. Efter några timmar bestämde vi oss för att åka upp till Pickesjön istället för att se om fiskarna var med på g där. Men där var det stiltje så vi åkte och köpte hämtmat och begav oss sedan åter till Kype. Där satt vi på bryggan i flera timmar. Brorsan fick en regnbågslax. Vi gick runt sjön och stannade till vid enb liten bäck som rinner där vid sidan av stigen. Där i såg vi små bäcköringar simma omkring och stå på lut för att fånga sig lite käk. Brorsan tog fram flugfisket och fiskade lite där vid diket medans jag satte mig ner på marken där och ammade. Plötsligt kommer en kvinna löpandes förbi oss och hon höll väl på att tappa ögonen. Ha,ha måste varit en rolig syn.
Vi åkte inte hemåt förrän kvällen kom.


Alva ligger och sover i skuggan från ett träd medans morbror flugfiskar. Plats: Kypesjön.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0