36 dagar kvar

Tiden går fort nu.
Känns som att jag missat en massa jag borde ha gjort. Pappersgöra och liknande men känner mig total snurrig vet inte om jag har koll på alla kom ihåg lappar ens ;/


Ja,ja det ordnar sig väl. En kollega till mig ska kolla runt lite med sin man om en lämplig bra begagnad kombibil till oss. Han arbetar nämnligen på en bilfirma så han har ju koll på vad som är en bra bil att satsa på osv. Vi får klara oss med vår lilla bil så länge och det går väl bra men det blir lite knåp att få in allt bara. Men vi har iallafall bil.

Ett lugn inom mig börjar infinna sig ...Känner mig redo och jag och sambon pratar mer öppet med varandra om sånt vi funderar på, ser fram emot och kanske är lite nervösa inför. De sista mornarna har vi legat i minst en halvtimme ibland upp till en timma innan vi stigit upp ur sängen och bara kliat varandra på ryggen och kramats och gosats. Det känns lugnande och inger en slags härlig trygghet. Närkontakten känns mer behövlig nu än för bara någon vecka sedan. På kvällarna fortsätter vi gosa ända tills vi slocknar i varandras armar. Hoppas att det fortsätter så här det vore ju underbart. Tror aldrig vi har varit så här nära varandra som vi är just nu. Jag älskar honom verkligen och sista tidens käbbel verkar ha luignat ner sig hos oss båda. Det mesta har nog grundats i att vi båda varit fruktansvärt nervösa inför den stora dagen.
Det är ju såååå stort och underbart.

Vi har inhandlat både en ny dvd och en digitalkamera. Det måste vi ju ha. Problemet med kameran bara...är att den verkar ha nåt glapp för helt splirrans nya batterier tar slut efter endast tre tagna kort och så ska det ju inte vara. Måste försöka kolla upp detta i tid så vi eventuellt kan få en ny. Vore ju tråkigt att stå där med en  obrukbar kamera på BB. Nope - det får inte inträffa!

Har äntligen fått tummen ur och köpt Ls baby respiration monitor och till den fick vi en badbalja. Suoperduperbra verkligen. Med den larmmattan under babyns madrass så kommer vi kunna slappna av på ett annat sätt än utan. Nu behöver vi inte oroa oss för att barnet kommer sluta andas för den larmar vid andningsuppehåll. Jag skulle ha jättesvårt att sova utan en sådan säkerhetsåtgärd. Kanske kan verka hysteriskt av många att ha en sådan. Men det är antagligen för att de inte själva upplevt plötslig spädbarnsdöd i sin närmaste krets. Det har jag och det var fruktansvärt. Häromkvällen var vi även hos familjen A och där fick vi ännu mer babysaker. Herregud nu har vi fått saker och kläder av dem för tusentals kronor tror jag och inget vill de ha betalt. Men jag vet nåt som de skulle uppskatta och det vore en mastodonttavla. Så när jag känner inspiration så ska jag sätta igång med att måla en tavla till dem. Måste ändå komma igång med måleriet om jag ska ha nåt att lämna in till vårsalongen och att hänga upp på min kommande utställning. Som jag för övrigt måste kolla upp datumet på idag. Kanske vore smartare att flytta fram det ett år. Ja,ja vi får se hur jag gör med den saken. I alla fall vi fick ett baby duntäcke plus en kudde (bra att ha extra i reserv) har ju redan inhandlat ett nytt. Sen fick vi en bröstpump. Det hade jag ju tänkt att köpa så det var ju en välkommen gåva. Nu kan vi spara undan de pengarna till annat som babyn kan komma att behöva.

Igår var min syster och hennes två döttrar hemma hos oss ända från morgonkvisten till sen eftermiddag. De lånade våran dusch för de hade inget varmvatten hemma. Stackare sen lagade syrran käket och vi andra myste framför brasan och kollade barnprogram. Jag har blivit så trött de senaste dagarna. Det riktigt svider bakom ögonlocken, kanske beror på att det närmar sig.

Idag ska jag till läkaren på Bvc - läkaren ska undersöka om jag börjat öppna mig. Jag undrar om hon kommer vilja sjukskriva mig helt nu. Min kropp skulle uppskatta det men mitt psyke skulle inte klara av att bara gå hemma och drälla. Det är en ständig kamp dem emellan.



Våran lilla katt Picasso verkar inte må så jättebra. Han har magrat av lite grann men äter precis som vanligt och dricker bra. Han nyser och har lite snuva tror jag. Han sover jättemycket. Men det senaste dygnet har han piggnat till lite. Ingen feber eller så. Vi har full koll på honom och om han inte blir helt återställd innan fredag så ska vi åka till Blå stjärnan och ta blodprover på honom. Vi har fått en tid där då. Det besöket kommer kosta oss över 2000kr, för en vanlig undersökning. Det är ju sjukt hur dyrt det är. Trots att vi har en bra försäkring kommer det kosta oss detta. Vill inte ens tänka på vad det skulle kosta oss utan Agriaförsäkringen. Antagligen skulle vi bli ruinerade.
 Men det finns inget vi inte skulle göra för vår lilla håriga vän. Kanske har han bara varit lite förkyld men för säkerhets skull så kommer vi nog kolla upp honom.

Nu ska jag göra mig iordning för att åka till jobbet. Ni får ha det så himla bra så länge.

Tjingeling!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0