Beslutsångest

Funderar på att börja måla på spjälsängen men har dessvärre fått en sväng av beslutsångest villken bild jag ska måla. Först tänkte jag måla något alldeles eget med mina älvor men jag tror jag kör på min första idé att måla någon av elsa beskows motiv. Jag ska måla på fotgaveln. De jag väljer mellan är de här:






 
Den här hade passat till godnattvisan jag vill skriva ovanför huvuddelen: Trollmors vaggvisa.


Eller den här som är väldigt passande...då kan jag ju välja videvisan som godnattvisa.

 
Eller den här underbara bilden, har dock ingen visa till den. Det finns ju så många men den får inte vara för lång, då kommer den inte plats. Min igentlige favoritvisa är ju Vargsången som Lovis sjunger för Ronja i Ronja Rövardotter.


Varför inte den här ljuvliga bilden. Uggla kopplas ju ihop med natt.


Eller den här som jag bara älskar...


Skulle behöva få lite hjälp med att välja. Vilken av dessa motiv hade du valt?

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Jag skulle nog tagit den med trollet, den första. Den är fin!

2009-09-07 @ 12:28:06
URL: http://alessandra.se
Postat av: Linda L-Å

Den sista bilden tycker jag passar bäst! Trollsk... Precis som du ;)Puss

2009-09-07 @ 13:07:55
Postat av: Vivsan

den sista eller den med den oranga bollen (apelsinen?)

2009-09-07 @ 15:33:56
URL: http://burny.blogg.se/
Postat av: Hoppets låga

Jag skulle välja den sista. Den e jättefin å passar bra till "natten". :) Jättesöt!

2009-09-07 @ 19:21:16
Postat av: Malin

Hej Hjärtat. Det är svårt. Men det är ju en säng, och det som passar bäst är antingen videbilden med en sovande bäbis. Eller oxå älskar jag färgerna på bilden med ugglan, vilket också är ett nattedjur som passar bra :)

Kramiz Malin

2009-09-08 @ 08:15:31
Postat av: emmelie

Jag tycker du ska måla en sovande liten ängel, för det är ju det som ska sova i sängen den. Alla bilder är jättefina.

2009-09-08 @ 19:49:26
URL: http://brokenbutterfly.blogg.se/
Postat av: misshopeful

En sovande ängel påminner mig för mycket om plötslig spädbarnsdöd. Det är samma som vaggvisan: Somna in...

Själva bilden av en sovande ängel är jättefin men inte på en spjälsäng, har varit med om för mycket för att bara se den bilden som något positivt. Väcker gamla minnen till liv. Men tack ändå Emmis - tanken var fin.

kram

2009-09-09 @ 11:38:48
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0