142 busiga hjärtslag / minut

Idag var jag hos barnmorskan igen och fick dagen till ära lyssna på bebisens hjärtslag och fosterljud. Man kunde höra ljudet från navelsträngen - det var häftigt. Bm frågade om det var en busig bebis jag hade i magen för h*n gömde sig först så att vi inte kunde hitta hjärtslagen och sedan så sparkade h*n till så det brusade till högt i "mikrofonen". Själva hjärtljuden lät först som en galloperande häst för att sedan snabbt bytas ut mot ett mer roterande motorljudsliknande ljud. Helt fantastiskt. 142slag/ minuten. Dubbelt så fort som mitt och fullt normalt. Det var skönt. Vi bokade in avslappningskursen och vi kommer gå på den i november då magen hunnit bli ännu större. :)

Bebisens Hjärtslag: 142 slag/min

Blodvärdet: normalt
Blodsocker: 5.0
Blodtryck 120/70
Urinodling:= normal
Sammanlagd viktuppgång: 4kg

Svininfluensavaccinering v.42-43 jag kommer blir kallad till barnmorsemottagningen. Min sambo får nog sin spruta genom sitt jobb.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0