Bröstmjölk!! redan?

Ja, då vaknade tydligen mjölkkossan till liv. Imorses när jag inspekterade mina bröst så upptäckte jag en droppe genomskinlig vätska på båda bröstvårtorna. Va?! Jag blev helt paff, visst jag har läst att det kan komma råmjölk nu men trodde väl inte att det skulle göra det på mig. Men skönt ändå, även om det är känns väl tidigt att få bröstmjölk tre månader innan jag ska föda. Men förhoppningsvis så funkar ammningen sen då och jag får mycket mjölk. Det suger till i brösten emellanåt - jag undrar om det är för att mjölken håller på att produceras eller mjölkkötlarna växer sig större.

Idag har jag varit i knalle med Katrin. Vi har, eller mer hon köpt lite julklappar. Jag gick mest och drömde mig bort bland alla bebiskläderna och Katrin fick stoppa mig ett flertal gånger från att köpa på mig mer bebiskläder. Men jag köpte en jättefin mammatröja till mig själv och ett par ursöta små strumpor till bebben. Dem kunde jag helt enkelt inte motstå. Igår var vi hos älsklingens mamma och hennes man. Det var jättekul att träffa dem igen. Nu var det ju ett tag sedan. Jag visste att de längtade efter att få se magen. Och till deras ära så sparkade h*n mer än vanligt. Det syntes tom utanpå magen när vissa sparkar kom. Både svärmor och kommande "farfar" fick känna på magen när det kickade loss. Ni skulle sett deras ögon, som de lyste upp. Givetvis så hade de köpt presenter till henom. (För svärmor kallar bebben för Henom tills vi vet könet och svärfar kallar bebben enbart för Erik. Inget snack där inte. Klart att det är en Erik där inne...)
En babypläd i fårskinn och en jättesöt liten dress. Ska fota dem och visa upp det sen.

På vägen hem fick jag ett meddelande från Lindis att vi kunde få köpa deras andningsalarm för endast 400kr, det hade kostat dem 1600kr när de köpte den. Super snällt. Tack vännen!
Så nu tror jag att det är dags att inhandla färgen och badbaljan så är det också klart. Gud vad glad jag är att vi delat upp inköpen nu under en lång tid. För det kostar att bli förälder och det här är bara början. :)

Näeh nu måste jag gå och laga färdigt käket, magen skriker efter MAT!!
Idag blir det falukorv i ugn med hemmagjort potatismos - smaskens.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Köp inte nån badbalja! Jag har en kanon bra som ni kan få! :) Puss på er!!

2009-11-02 @ 13:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0