Utmaning.

Jag har blivit utmanad av Martina http://twoeyesonesoul.blogspot.com/  :)
Jag har ju fått en sådan här utmaning en gång innan så jag ska försöka att komma på sex nya sanningar så det inte bara blir en repris. Då kör vi.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex ÄRLIGA saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

1. Min mediala utbildning har verkligen öppnat upp fler dörrar inom mig. Jag har vid ett flertal gånger kunnat hålla i saker och fått till mig information om personen saken tillhört... "Psykometri kallas de fenomenet." Jätte spännande. Har även lärt mig att ta emot budskap - fast är väldigt mycket lärling inom det området ännu. Jag har väldigt lätt för att läsa av andra människor, jätte hög intution så du kan inte ljuga för mig, inte nu längre iafl. Ja det händer jättemycket nytt inom mig nu och det känns underbart att jag äntligen lyckats öppna upp mig.


2. Har börjar sålla bland alla vännerna, vilka som verkligen är en mina sanna vänner och vilka som bara använder en som en krismottagning eller andra behövande skäl. Är trött på att känna mig utnyttjad och behöver inte fler egoister som själ min energi. Det roliga är att jag upptäckt att jag har många riktigt nära och goda vänner som jag kommer hålla kvar vid hela mitt liv.  Mina änglar :) De flesta har jag kännt sen tonårstiden. Några har kommit till lite senare i livet. Men en hel del har jag nu sållat bort. Orkar inte ödsla mer tid över dem. Det finns faktist dörrmattor att köpa..Ni kan inte trampa på mig längre !!

3. När jag deltog i en psykologisk studie av tidigare minnen sa  psykologen åt mig att : "Bara en bråkdel av allt det du berättat har fått människor till att ta livet av sig eller för alltid blivit kvar på psyket. Men inte du , du är en väldigt stark person."
Tja, jag har genomgått en hel del jobbiga perioder i mitt liv. Vissa kanske skulle kalla mig för ett maskrosbarn. Jag har ju bland annat råkat ut för två våldtäkter under resans gång och det är ändå inte de värsta...

4. Jag har ett hett temperament men har idag lärt mig att tygla det. När jag var liten hamnade jag ofta i slagsmål och det var jag som startade dem. Oftast var det med killar. Anledningen var att de varit taskiga mot någon och det tolererade jag inte. Då skulle de sättas på plats.  Men sen kunde jag vara grymt elak mot vissa själv. Snacka om dubbelmoral. Ha,ha. Idag är jag äldre och mycket lugnare inom mig själv men om jag blir oskyldigt anklagad för något så svartnar det och jag blir skogstokig.

5. Jag är en impulsmänniska och älskar spontanitet. Ibland har dock impulshandlandet fått oönskade resultat. Ha,ha som mitt hår. Från långt till kort, till rött - svart - blont - orange - gult - brunt osv. Det slutade med att jag fick klippa mig jättekort. Risbuske skulle jag kalla det eller måhända värsta svintot. Men nu är det på utväxt och har redan hår ner till axlarna, fin kvaliteét och min egna naturliga hårfärg och INGA kluvna toppar. Det du!!

6. Jag älskar att hitta på saker i naturen. Är väl en sk skogsmulle. Grilla, promenera, meditera, älska, picknicka, tälta, sova i vindskydd, ligga och titta på en stjärnfylld himmel, göra snögubbar, fiska... you name it. Kanske skulle jag varit en lite vätte..:) En dag ska jag ha ett eget torp ute i skogen vid en sjö...eller ett hus vid havet med min sambo förståss och våra kommande tjugoåtta barn.



Nu sänder jag vidare den här utmaningen till:
1. http://brokenbutterfly.blogg.se/
2. http://guldkragens.blogg.se/ 
3.  http://trollpackan.se/ 
4. http://burny.blogg.se/ 
5. http://jennyfalukorv.blogg.se/ 
6. Sophy - what U See Is What You Get
 
//good luck  ;)

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Sophy

svar: jaha ok, då får jag väl göra den =)

2009-03-24 @ 13:20:27
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Martina

Skogsmulle är mysigt! :P Naturen är det finaste vi har, hoppas den alltid kommer finnas kvar.



Jag tror också du är grymt stark, den känslan jag har fått. :)

2009-03-24 @ 16:05:42
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: trollpackan

Sorry! Jag är inte mycket för utmaningar, inget personligt;)

kramen

2009-03-25 @ 15:44:41
URL: http://www.trollpackan.se
Postat av: Fånga dagen

Hej! Jag ville bara säga att jag gillar det du skriver och blev lite full i skratt bara. Jag skulle vilja veta om du är född i skyttens tecken. Jag kände igen mig väldigt mycket förstår du. Älskar allt medialt och du lurar inte mig heller eftersom jag också har en enormt stark intuition.

Jag målar i olja och lägger gärna ut mina målningar på min blogg då och då, målar helst i chakrafärger.

Ha det gott.

2009-03-29 @ 19:11:34
URL: http://4elements.bloggsida.se
Postat av: Misshopeful

Hej Lena "Fånga dagen", kul att du gillar min blogg :), det är alltid lika roligt när någon säger det. Så tack!



Kul med en till liten "häxa" hi hi men jag är född i vattumannens stjärntecken och är en typisk sådan. Men skytten och vattumannen är väldigt lika på många områden :).

Ha det bäst.

2009-03-30 @ 12:39:58
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0