ÄNTLIGEN!

LÖRDAG 13 Juni 2009



Behöver jag säga mer!! TITTA!!
POSITIVT..........................JAG ÄR NU GRAVID. Det här är den bästa dagen i mitt liv.

Natten var orolig och jag har vridit och vänt på mig. Vi bestämde att vi skulle ta gravtestet så som idag. Så när jag vaknade kissnödig så fanns det ingen återvändo. Jag sa till min älskling med en lågmäld röst att
- nu tar jag testet då.
-Ja, okej
svarade han lite tyst tillbaka. (Jag antar att han var minst lika nervös inför det här som jag.)
 Med nervösa steg gick jag till toaletten tog fram den första stickan. Jag kissade i en mugg - ovanligt. Det har jag inte gjort innan men nu så gjorde jag det. Höll stickan i 5sekunder och redan innan jag hunnit lägga ner testet på golvet så var krysset där. Jag blev stum och slet fram det andra testet. Kunde det verkligen stämma? Jag stoppade ner det digitala gravtestet i urinet och efter 20sekunder så står det klart och tydligt GRAVID i fönstret. JAG ÄR GRAVID. Oh ,my god.
Jag började gråta. Glädjetårar, jag fullkomligt skakade i hela kroppen. Jag tog kort på stickorna med mobilen för att föreviga den här stunden. Sen tog jag båda testen och gick hulkande in till sovrummet. Älsklingen hörde bara mig hulka av gråt och han sa besviket
- Inte?
- Jo ,älskling du ska bli pappa! sa jag och grät hejdlöst i hans famn.
Han sträckte upp armarna i en segerpose och ropade:
 -YES!
Där låg vi nu tätt tätt ihop, och jag sa:
 - det här är den bästa dagen i mitt liv.
-Ja, det här har du väntat på älskling jätte länge, sa älsklingen.
-Ja, sedan jag var 19år. :) Och du som inte trodde du skulle få några barn sa jag till älsklingen.
-Nej, jag hade börjat inse att jag inte skulle få bli det svarade han, men nu ska jag bli pappa sa han lyckligt.
- Så som vi har kämpat för den här dagen, sa jag. Med alla dessa behandlingar.
-Ja, svarade han.
Han klappar mig ömt på magen och säger min bebbe!
Vi tittar på varandra och jag ser en gnista som jag aldrig förr sett hos han. Han är lycklig ända in i själen och jag med. Äntligen!

Nu blir det hysch hysch fram tills dess att det har gått 3 månader och den kritiska missfallsrisken försvunnit.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis!!

2009-06-26 @ 08:36:20
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Maria

Grattis,grattis, får tårar i ögonen när jag läser...

Så härligt att höra, äntligen!! Har följt din blogg sedan i höstas, då jag själv började Utredning/ivf svängen!! Och vet precis vad ni gått igenom!!! Jag är såå glad för er skull!! Mvh maria

2009-06-26 @ 10:20:14
Postat av: Martina

Åh jag började också gråta! Så glad för er skull. Hoppas det blir bra nu.

2009-06-30 @ 12:46:47
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: teddy

Menoj nu sitter jag också och gråter. Grattis till er båda. Herre gud vilken lycka!!! Jag blir så varm i kroppen. Nu är detta en blogg att följa.

Lycka till - till er båda.

2009-07-02 @ 10:19:52
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Parden

Googlade på lite olika IVF-saker (håller på med min första behhnadling) och fick upp din blogg, och självklart fick det här inlägget mig att gråta, hormonell som man är. Underbart att ni är på väg! Grattis hemskt långt i efterskott, får jag väl säga. ;-)

2010-02-05 @ 00:51:51
Postat av: Inväntande

Oj säger som ovanstående googlade runt ivf och bilder på sprutor och fick upp eran blogg! Buhää snyft tårarna rinner! Grattis även om det var ett tag sedan men oj vad kul man får ju hopp!

2010-09-08 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0