Jordens undergång...igen?!

Läste min kära väns http://burny.blogg.se/ blogginlägg angående den 21: December 2012, End of World (?)....Det väcker ju hel klart en del frågor inom mig och jag har ju lusläst många utav Nostradamus profetior och visst vissa har ju faktist slagit in men i en lite annan version än den som profetian säger.
Visst blir man lite nojig av sådan här läsning. Men den dagen Jorden kommer gå under lever ingen utav oss nu levande. Det tror inte jag ialla fall. Jag tror att profeterna kan ha rätt i viss del av sina profetior men sedan så ändras det om till en nutida version. Man får inte glömma av att vi är mycket mer öppna för den "andra" sidan idag än vad man var för bara 100 år sedan. Jag tror att vi går mot ett mer accepterande spirituellt samhälle och att den sidan kommer att ta mer plats.. Vilket gör att den värld som vi fortfarande lever i med all förnekelse om att det existerar något som helst liv efter döden, kommer till att förändras. Och det innebär ju för många att deras värld så som de uppfattat och trott på faktist dör ut. Kanske är det en sådan förändring de skådat.

I Tarotleken står kort nr 13 Döden inte bara för död och elände vilket ,många så felaktigt tror. Utan Döden kommer med en förändring, eller ett slut som innebär en ny början. Oftast betyder kortet en transformering av självet och sitt sätt att se på världen, på sig själv och på sin omgivning. Ibland betyder kortet även en beteendeförändring också.

Döden står för alla typer av slut - i relationer, på jobbet, på en fas i livet. Döden betyder också att du kommer till nya insikter och att din perception av livet förändras.

I de fall Döden innebär ett slut, kommer slutet att visa sig vara befriande och en förändring till det bättre.


 
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Trollpackan

Jo, det är öppnare idag kanske än för några år sedan.

Förr levde de ju naturligt med det "spirituella" och använde sig av vardagsmagi, nu anses det ju lite suspekt, men det har nog börjat att luckras upp. Skönt!



Ja, Döden är ju inte bara döden utan ett avslut som sagt och då också en förändring på väg. För att det ska betyda döden så behövs det ju några fler kort;)

kramen

Postat av: Angelica

Hej nu äntligen hemma och hoppas verkligen att vi får stanna hemma nu ..

Ja dödens kort det stämmer verkligen. Ser riktigt smarrigt ut med erat nyårs dricka..

Själv så drack jag faktiskt ett glas champagne men jag kan ju inte säga att det smakar så där vidare gott men dt är bara nyår en gång om året.. Jasmin fick en egen liten champange flaska av morfar och hon smakade men hon gillade det verkligen inte :)



Kram och god fortsättning

2009-01-03 @ 11:01:59
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Trollpackan

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0