8:an + Dubbel 8:an

Så där ja! Nu var de två sista tavlorna klara. Äntligen. När jag började skissa på de här två tavlorna för några veckor sedan, så hade jag som vanligt inte en tanke på vad jag skulle måla, utan lät pennan göra jobbet. Fram växte de här två 8:an & Dubbel 8:an. 8 står för oändlighet, det eviga kretsloppet. Ging/gang för balansen mellan kvinna och man. Fostret och tvillingfostrena för  livet som skapas i IVF lotteriet. Det kan ju inte vara en slump att det ser ut som en biljardkula (spelets symbol) och dessutom nr 8. Runt kulan flammande lågor av liv. 8:an fick dessutom vingar, det kan man tolka på olika sätt. Kanske ett foster sänt från ovan...Lite lagom flummigt. :) Idag har jag färglagt dem och jag valde att ha en med jordnärafärger och en i svart/vit.
Imorgon ska jag rama in dem, nu är de på torkning, har precis sprayat med fixativ spray. De är båda två målade med torrpastell. Underbart att måla med dessa kritor. Skuggtekniken är så spännande och det slutar nästan aldrig som man tänkt sig.


8:an




Dubbel 8:an


If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej. Du målar så snygga tavlor..

Det är kul med högklackade skor finns så mycket snygga skor.



Kram

2009-02-16 @ 10:51:42
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Misshopeful

Tack så mycket Angelica! :)

Det var snällt.

2009-02-16 @ 10:53:56
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Lilla J

Var och när är din utställning? Om du vill berätta alltså.

2009-02-16 @ 13:40:51
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0