Du är stjärnan som lyser upp vårt liv.

I väntans tider.


Jag lägger mina händer över den växande magen. Sluter mina ögon och försöker förnimma dig du lilla liv, som växer sig allt starkare inuti min kropp. Ett efterlängtat litet barn. Det är du verkligen.
Jag smeker min mage och längtar tills jag känner dina sparkar mot mina händer. Jag längtar till den dagen då din pappa kan känna hur du växer och rör dig inuti min mage. Att få se hans ögon tindra som den dagen då vi för första gången fick se ditt lilla hjärta slå. Vi älskar dig redan så otroligt mycket och jag kan inte tänka mig något värdefullare än vårat kommande uppdrag som dina föräldrar. En uppgift viktigare än något annat. Att älska dig ovillkorligt kommer inte bli svårt, det är biten där vi ska uppfostra dig till en empatisk liten medborgare som kraven på oss ökar. Du lilla barn kommer lära dig att alla människor är lika mycket värda och att ingen människa föds ond. Att kärleken växer om man delar på den. Att alltid vara sann mot sig själv och hålla sig till det positiva i livet, det som berikar dig -  Inte själper dig. Vi kommer göra vårat absolut bästa för att du ska få en bra start i livet. Vi gör alla våra misstag och det är meningen. För det är genom dem som vi lär oss livets hårda läxa. Ingen är felfri och det är helt okej.
Vi kommer alltid finnas vid din sida och guida dig så gott vi kan. Vi har väntat så länge på dig och nu är du äntligen här. Äntligen har du kommit in i vårat liv. Så liten och ändå det största som någonsin hänt oss. Så mycket kärlek inuti min kropp som bara växer sig starkare och starkare för var dag som går. Jag lover dig du lilla underverk där inne i min mage..jag lovar dig att bli en kärleksfull, omtänksam mamma och jag ska vårda dig som den skatt du är. En ovärdelig skatt som lyser starkare än den vackraste stjärna. För du är stjärnan som lyser upp vårt liv. Du är den som får våra hjärtan att slå lite fortare, den som får våran själ att gnistra lite extra.
 Vi, dina föräldrar älskar varandra så otroligt mycket och bara längtar till dagen då vi äntligen kan hålla dig i våran famn och dela med oss av den innerliga kärleken som vi bär på i våra hjärtan. 
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Så underbart skrivet...



Kramar i massor

2009-08-11 @ 12:50:39
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Hoppets låga

Åååå, va fint du skriver. Blir allt tårögd. :,)

Och tavlan är underbar, den säger såå mycket!

Du e jätteduktig att måla!



Allt gott,

kram

2009-08-11 @ 19:08:18
Postat av: misshopeful

Tack så mycket. Det är äkta känslor i både text och bild. Det finns sååå mycket kärlek och längtan efter det här lilla miraklet. Ja, ni vet ju själva.

2009-08-11 @ 22:05:03
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: teddy

Vilka äkta och fina ord du skriver om erat barn.

Du berör ända in i själen.

2009-08-12 @ 12:56:27
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0