Peace, Sutera Bacopa, Vallmo, Brudslöja & Lavender

Idag har jag fortsatt att gräva i jord men den här gången i rosenjord...har till och med helt glömt av att äta idag. All min energi och tankeverksamhet har varit på planteringen och de små söta fåglarna på vår balkong. Idag har jag satt upp cocosnöten och solrosfröna. Viktigt att man hjälper de små liven. Picasso (min smarta lilla katt) har studerat mig noga hela kvällen och följt varenda litet steg jag tagit och intressant granskat hur rosenbuskarna blev...




Sutera Bacopa, Peace, Lavender, Brudslöja, Vallmo

Idag har jag shoppat lite grann till balkongen. I helgen inhandlade vi två svarta stolar med armstöd, samt röda sittdynor till, ett st glasbord med svarta ben. Så idag var jag på jakt efter ett rött parasoll men det blev ett svart istället. Ska inhandla två röda plädar istället. Idag har jag förutom parasollet, införskaffat;en spalje i flätad pil, den sitter redan uppe på balkongen och på den en konformad väggampel  och i den planterade jag vackra vita Sutera Bacopa. Blev jättefint. Sedan så köpte jag två stycken rosenbuskar. Peace - en gammal sort som blir storblommig och luktar svagt. De är otroligt vackra. Se själv. Dessa planterade jag nu i två stycken stora Zinkkrukor än så länge. Åtminstonde en ska ner till stugan, kanske att jag behåller en på balkongen. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Är lite orolig att frosten fortfarande får för sig att hälsa på, så jag lindade in krukorna med papperspåsar och plast så att rosornas rötter inte ska förfrysa. Kanske lite onödigt men det gjorde jag iallafall. Tillsammans med peacerosorna ska jag plantera lavender. Jag tänkte att  när utbyggnaden av stugan är klar så ska jag plantera röd vallmo tillsammans med vit brudslöja - fröna har jag redan inhandlat fast att det nog inte kommer att sättas förrän till våren - 2010... De passar varandra utmärkt och ger en vacker vy att vila ögonen på. Ser fram emot att se hur trädgården växer fram. Det får ta den tid det behöver.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0